فرماندار مهریز خواستار تسریع در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند این شهرستان شد .
کد خبر: ۲۶۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 21 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد رستگاری  در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند مهریز گفت: هم اکنون روزانه افزون بر 20 تن انواع زباله خشک و تر در شهر و مناطق روستایی این شهر ستان جمع آوری می شود.
وی ادامه داد: برای ساماندهی این میزان زباله تولیدی در شهرستان مهریز از طرح های مهمی که باید هرچه زودتر با همکاری دستگاه های مختلف بخصوص شهرداری در منطقه اجرا شود طرح جامع مدیرت پسماند است .
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح که در شهرستان یک ضرورت است تاکنون اعتبار خوبی وجود نداشته که امیدواریم با اختصاص بودجه مور نیازهرجه زودتر شاهد اجرایی شدن ان باشیم .
رستگاری گفت: طبق قانون بودجه امسال باید 20 درصد از وجوه تبصره دو ماده 39 ( قانون مالیات بر ارزش افزوده ) در اختیار دستگاه های مرتبط قرار گیرد تا برای طرح های خدماتی و عمرانی در شهر ها هزینه شود .
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: بر اساس این قانون اعتبارات طرح شامل شهرهای با جمعیت 100هزار نفر می شود که شهرستان مهریز هم زیر پوشش طرح قرار می گیرد .
رستگاری گفت: متولی اجرای طرح شهرداری است که باید با اختصاص اعتبارات در زمینه آموزش همگانی ، جمع آوری ، ساماندهی و اجرای کامل طرح در بخش های مختلف اقدام کند .
فرماندار مهریز افزود: از کارهای مهمی که در اجرای طرح جامع مدیریت پسماند در شهرستان مهریز باید جدی گرفته شود بحث آموزش و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف مردم و رسیدن به اهداف آن است .
رستگاری در پایان بر تعامل دستگاه های مرتبط برای پیگیری و اجرای طرح در شهرستان مهریز تاکید کرد.
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری یزد قرار دارد که 35 هزار نفر در شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند .
هم اکنون شهرداری بر اساس یک جدول زمانبندی کار جمع آوری زباله های حوزه شهری و در مناطق روستایی مهریز نیز دهیاری ها این کار را انجام می دهند .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار