مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتا رضوی در قزوین برگزار می شود که با توجه به فراخوان صورت گرفته ۱۵۰ اثر از استان های مختلف کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
کد خبر: ۲۶۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 21 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، اکبر اسکندرنژاد پیش از ظهر امروز (31 تیر) در شورای هماهنگی و برنامه ریزی دهه کرامت استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: مهم ترین دلیل برگزاری این نشست این است که دست یاری به سوی دستگاه های فرهنگی دراز کرده تا بیش از پیش از پتانسيل آنها در تولید برنامه های فرهنگی استفاده کنيم.

 

وی ادامه داد: برگزاری این نشست به بهانه مبارکی است که طبق رسالت ذاتی ارشاد و خدمتگذاری در این حوزه، دبیری بزرگداشت دهه کرامت با این مجموعه است که این دهه از ولادت حضرت معصومه اول ذي القعده ممصادف با 14 مرداد آغاز و پایان دهه با ولادت امام رضا 10 ذی القعده مصادف با 24 مرداد است که بستر مناسبی برای تولید جشن های فاخر است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: امیدواریم برنامه های فرهنگی در خور این ایام اجرا کنیم و دهه کرامت یادآور مهر و وفای کم نظیر یک خواهر به مقام شامخ برادر است؛ حضرت معصومه و امام رضا این 2گوهر بی بدیل از خاندان عصمت و طهارت در پهنه جغرافیایی ما هستند و امیدواریم از سيره این بزرگان بیش از پیش بهره ببریم.

 

وی عنوان کرد: بر اساس اساسنامه تعریف شده برای اداره ارشاد توقع از دستگاه های فرهنگي اجرای برنامه هایی در این دهه و بهره گیری از حوزه علمیه پایگاه تبلیغ و ترویج معارف عصمت و طهارت است.

 

اسکندرنژاد تصریح کرد: برنامه ریزی به منظور مشارکت هرچه بیشتر مساجد و اماکن دینی و مشارکت حداکثری مردم توقع این ستاد از مساجد است؛ این انتظار وجود دارد صدا و سیما در ایام دهه کرامت پوشش رویدادهای شاخص این دهه و برنامه سازی داشته باشد و دانشگاه ها نیز برای تقویت فضای نشاط در دهه کرامت در محیط های علمی با محوریت نهاد رهبری در دانشگاه ها اقدام کنند.

 

وی افزود: توسعه و گسترش تبلیغات شهری و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی انتظاری است که از شهرداری داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد: ما به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد از برنامه های سازمانی که طی سال داریم برنامه جشنواره رضوی است که در قالب رشته های مختلف برگزار می شود و به این منظور برنامه ای برای استان ها تعریف شده است.

 

وی اظهار داشت: رسانه های دیجیتال بخشي است که در جشنواره رضوی به استان قزوین واگذار شده و فراخوان آن انجام شده است که استان های مختلف کشور را به حضور در این جشنواره دعوت کردیم و 150 اثر قابل توجه به دبیرخانه ارسال شده که در دست داوری است و مراسم اختتامیه این جشنواره 20 مرداد در صحن مقدس امامزاده حسین برگزار می شود.

 

در ادامه نماینده نهاد رهبری در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: ایران سرای حضرت موسی بن جعفر است و بسیاری از امامزاده ها در کشور منتسب به این امام هستند.

 

حجت الاسلام براري خاطر نشان کرد: از خداوند می خواهیم برنامه های این دهه پررونق برگزار شود، البته دانشگاه بین المللی در این ایام تعطیل است ولی با توجه به حضور دانشجویان غیرایرانی جشني به این مناسبت برای دانشجویان غیرایرانی برگزار مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار