معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: خدمات منطقه آزاد باید به نفع کل استان تمام شود و تا زمانی‌که مردم این خدمات را حس نکنند به خواسته‌ها و رفاه مورد نظر خود دست پیدا نکرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 25 July 2016

احمد سیاحی ظهر امروز در نشست شورای ترافیک استان با اشاره به درخواست شهرداری آبادان و خرمشهر مبنی بر درخواست تاکسی افزایشی به‌صورت پلاک اروندی اظهار کرد: ماشین‌آلات مورد نیاز پیمانکاران در تمام استان همچنین مورد نیاز بخش پزشکی در منطقه آزاد اروند و اتوبوس‌های پلاک اروندی به مورد ایجاد تحول در حمل نقل درون شهری مورد تقاضای ما است.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان همیاری شهرداری استان را مکلف کردیم شرکتی برای ورود این خودروها تاسیس کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: خودروهایی که با پلاک اروند وارد،ناوگان درون شهری می‌شوند باید از لحاظ میزان سوخت، خدمات پس از فروش، تناسب با شرایط جوی و مراودات با کشورهای تولید کننده خودرو تاکسی و اتوبوس بررسی شود.

وی با اشاره به ماشین النترا که مورد تقاضای شهرداری خرمشهر و آبادان برای ورود به ناوگان تاکسیرانی این دو شهرستان است گفت: متاسفانه مردم آبادان و خرمشهر شیرینی منطقه آزاد را نچشیده‌اند و این اقدام حرکت خوبی برای این دو شهرستان می‌تواند باشد.

سیاحی با بیان اینکه همه مردم استان انتظار رسیدن به رفاه و خدمات بیشتر از منطقه آزاد هستند تاکید کرد: خدمات منطقه آزاد باید به نفع کل استان تمام شود و تا زمانی‌که مردم این خدمات را حس نکنند به خواسته‌ها و رفاه مورد نظر خود دست پیدا نکرده‌اند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پرداخت وام با کارمزد دو درصد از سوی منطقه آزاد به رانندگان متقاضی خرید خودروی النترا درون شهری بیان کرد: این نگاه در مورد وارد کردن خودرو های اروند به ناوگان درون شهری از زمان استاندار سابق وجود داشت و مطمئنا استاندار فعلی مخالفتی با این خدمات نخواهد داشت.

سیاحی ادامه داد: همه مسئولان به‌دنبال استفاده بیشتر و مطلوب‌تر از ظرفیت‌های منطقه آزاد هستند و ما از این ظرفیت‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم چه میزان از تصادفات درون شهری مربوط به خودرو‌های اروندی است بیان کرد: تجربه ثابت کرده است مردم یاد گرفته‌اند اگر خدمات بهتر و با کیفیت‌تری دریافت کنند حتی حاضر هستند پول بیشتری پرداخت کنند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در رابطه با درخواست شهرداری خرمشهر مبنی بر استفاده از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر ماهشهر برای شهرهای نزدیک و با فاصله کمتر از 10 کیلومتر تاکید کرد: خط و مسیر اتوبوس و تاکسی مشخص شود و برای این منظور استدلال منطقی تعیین شود.

وی با اشاره به حجم تردد ماشین‌های سنگین از کمربندی جاده بندر امام درخواست کرد؛ حتماً و الزاماً محور کمربندی بندر امام همچنین نقطه ورودی و کارهایی که در ارتباط با این جاده با اداره راه و شهرسازی است در کمترین زمان ممکن پیگیری شود.

*لزوم نصب چراغ راهنمایی و دوربین در جاده‌ها توسط پلیس راه

سیاحی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته کمتر پلیس برای کنترل جاده‌ها وجود دارد و تمام کارهای کنترل ترافیک توسط دوربین‌های پیشرفته انجام می‌شود از پلیس راه استان درخواست کرد: اعتبارات اختصاصی به حوزه پلیس را در جهت  خرید و نصب چراغ‌های راهنمایی رانندگی، دوربین‌های پیشرفته، نصب سرعت‌گیر و... به‌کار بگیرند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: نصب ادوات پیشرفته و علائم راهنمایی و رانندگی در معابر و اماکن مورد نیاز به میزان بسیار زیادی از تصادفات را کاهش می دهد.

سیاحی با تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک در رده‌های سنی پایین تشریح کرد: اثر آموزش بر یادگیری فرهنگ شهروندی،ترافیک و کاهش میزان تصادفات و... را می‌توان در دراز مدت در جامعه احساس کرد.

وی در رابطه با گزارش رئیس پلیس استان مبنی بر اینکه بیش از 58 درصد تصادفات محور اندیمشک ـ پل زال به دلیل حجم تردد تانکرهای سوخت‌رسان از این محور است گفت: باید عوامل خطر این جاده بررسی و در صورت نیاز راهکارهای ویژه اتخاذ شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: جاده قدیمی اندیمشک ـ پل زال به دلیل رسیدگی به پل‌ها و ضرورت رسیدگی به آنها، پروژه اصلاح و بهسازی برای تعریف از جاده برای تردد خودروها استفاده نشود.

وی در پایان افزود: به این منظور از منابع استانی اداره راه و شهرسازی استفاده شده و پس از یک‌سال پلیس راه استان گزارشی مبنی بر کاهش یا افزایش تلفات ارائه دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار