رئیس اداره حفاظت محیط زیست قزوین از مهار آتش سوزی در 5 هکتار از مراتع روستای خشچال از توابع رودبار الموت شرقی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جمشید کاووسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع آتش سوزی در این منطقه پس از چند ساعت حریق توسط نیروهای یگان حفاظت، آتش نشانی و مردم مهار و از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آمد.
وی با اشاره به اینکه هنوز میزان خسارت های وارده شده مورد بررسی قرار نگرفته، ادامه داد: علت بروز این حادثه نیز از سوی کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.
به گفته کاووسی، بیش از 90 درصد علت آتش سوزی در منابع طبیعی و محیط زیست منشا طبیعی ندارد بلکه عامل انسانی به صورت سهوی یا عمدی در بروز آن دخالت دارد.
وی در ادامه یادآور شد: به کوهنوردان، طبیعت گران و مسافرانی که در طبیعت حضور دارند همواره توصیه شده تا در صورت روشن کردن آتش، قبل از ترک محل خود در ابتدا از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
این مسئول افزود: چنانچه شهروندان شاهد افروختن آتش به صورت عمدی بودند موضوع را به یگان های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و پلیس اطلاع رسانی کنند.
کاووسی در پایان اضافه کرد: با حضور به موقع ماموران سرمحیط بانی بخش رودبار الموت غربی و منابع طبیعی نیز حدود 200 متر مربع از مراتع کامانسار که طعمه حریق شده بود، مهار و از پیشرفت آن در منطقه جلوگیری به عمل آمد.
استان قزوین دارای 853 هزار و 485 هکتار مرتع، 29 هزار و 150 هکتار بیابان و 28 هزار و 157 هکتار جنگل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار