کد خبر: ۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 23 April 2015
فرماندار چالوس گفت: برای برق‌رسانی به روستای ورکلو که تنها روستای بدون برق این شهرستان است باید اقدامات اساسی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمد‌ناصر زندی در جلسه بررسی انتقال برق به روستای ورکلو که در مجاورت سد سیاه‌بیشه قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای ورکلو تنها روستای فاقد برق شهرستان چالوس است بررسی و پیگیری این موضوع در دستور کار جدی قرار دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر چه با پیگیری‌های صورت گرفته قبل از احداث سد سیاه‌بیشه وزیرنیرو قول برق‌رسانی به این روستا و تامین ولتاژ از طریق نیروگاه را داده بود، اما سیاست دولت تغییر کرد و این موضوع سبب شد که با گذشت چند سال مردم این منطقه از نعمت برق محروم بمانند.

زندی تاکید کرد: درباره رفع این مشکلات نیاز به همکاری مسئولان سد سیاه‌بیشه با روستاییان است تا هر چه زودتر شاهد برق‌رسانی به روستای ورکلو نیز باشیم.

وی با تاکید بر افزایش توان امنیتی روستای ورکلو ادامه داد: در صورت تصویب مصوبه وزارت نیرو درباره تملک روستای ورکلو تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری نسبت به ارسال مصوبه مذکور به فرمانداری چالوس برای ارائه آن به استانداری جهت اتخاذ تصمیم نهایی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: در صورت عدم ارائه مصوبه توسط مسئولان سد سیاه‌بیشه شرکت توزیع برق باید با توجه به تامین منابع مالی موجود نسبت به برق‌رسانی به روستای ورکلو اقدام کند.

وی ادامه داد: قرار است قبل از اجرایی شدن طرح انتقال برق به روستای ورکلو، کارشناسان فنی شرکت توزیع برق و مشاوران فنی شرکت سد سیاه‌بیشه جلسات مشترکی را برگزار کنند و براساس تصمیمات آنها اقدامات لازم اجرایی شود.

مدیر امور برق شهرستان چالوس نیز در این جلسه گفت: براساس شرح وظایف وزارت نیرو مبنی بر برق‌دار شدن روستاهای بالای 10 خانوار استعلام لازم گرفته شده است.

سیاوش خجیر اظهار کرد: در راستای اخذ استعلامات لازم و مشخص شدن ردیف اعتباری کارهای اداری این طرح اجرا و بلامانع بودن تامین برق روستای ورکلو اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تامین برق از محل تردد و دسترسی به روستا تهیه شده است، افزود: برای اجرای این طرح 779 متر شبکه 20 کیلوولتی نیاز بوده و از ابتدای این روستا به تعداد خانوار آن ترانس 50 کیلوولتی با 339 متر شبکه و فشار ضعیف در نظر گرفته شده است.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: در صورت توافق شرکت سیاه‌بیشه با آب‌نیرو در راستای عدم ارسال مصوبه تملک روستای ورکلو این شرکت نمی‌تواند برای انتقال برق به این روستا مخالفت کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار