در حالی که مسافران بیشماری وارد اردبیل شدند به یکباره قیمت مرغ پر کشید تا هموطنان نیز در تامین مرغ مورد نیاز دچار مشکل شوند.
کد خبر: ۲۶۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 28 July 2016

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، در مورد افزایش قیمت مرغ و تحولات بازار اظهار کرد: جهاد کشاورزی هیچ مشکلی را در تامین گوشت سفید مورد نیاز بازار ندارد ولی عرضه مرغ منجمد با استقبال هموطنان روبه‌رو نشده است.

اصغر پرتوی مهمترین علت گران شدن قیمت مرغ گرم را صادرات مرغ به استان‌های همجوار و فصل مسافرت اعلام کرد و افزود: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های همجوار نظیر آذربایجان شرقی، غربی، گیلان و حتی زنجان بخشی از تولیدکنندگان استان نیاز بازار این استان‌ها را تامین می‌کند که این خود باعث عرضه در بازار شده و از طرفی ما با افزایش ورودی مسافران در فصل تابستان روبه‌رو هستیم که تنها منبع غذای راحت و قابل استفاده را مرغ می‌دانند و نسبت به خرید آن رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

وی بیان کرد: ما در 10 نقطه شهر اردبیل و دو نقطه شهر شهر سرعین به صورت رایگان اقدام به توزیع مرغ منجمد به قیمت 5 هزار و 300 تومان کردیم ولی چندان استقبالی از خرید مرغ‌های منجمد نشده است.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: جهاد کشاورزی هیچ مشکلی را در تامین گوشت سفید مورد نیاز بازار ندارد ولی عرضه مرغ منجمد با استقبال هموطنان روبه‌رو نشده است.

پرتوی ادامه داد: قیمت واقعی مرغ گرم نیز تابع عرضه و تقاضا است و به صورت معمول به 7 هزار و 400 تومان تا 7 هزار و 500 تومان رسیده که البته ممکن است در برخی از مغازه‌ها تا 7 هزار و 700 تومان نیز عرضه شود.

وی اظهار کرد: با افزایش جوجه‌ریزی و افزایش توان عرضه مرغ به بازار تا 100 تن در روز امیدواریم مشکل به وجود آمده در بالا رفتن قیمت مرغ گرم برطرف شده و بتوانیم نیاز هموطنان را تامین و قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کند.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در روزهای اخیر در استان اردبیل قیمت مرغ گرم افزایش یافته به طوری که برخی از هموطنانمان در تامین نیاز روزانه خود با مشکلاتی روبه‌رو شدند که این پر کشیدن مرغ و از سوی دیگر افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی مردم نظیر شکر و روغن نیز سبب شده است تا برخی سودجویان و دلالان به افزایش قیمت‌ها نیز دامن بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار