کد خبر: ۲۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 30 July 2016
تابناک / شهیدان رحیمیان و فلاح ابراهیم پور شهیدانی هستند که بعد از ۲۸ سال بی خبری و چشم انتظاری مادرانشان، هویتشان مشخص شده و به همراه هفت شهید گمنام امروز در گیلان تشییع می شوند.

روایت شهدای مفقود الاثر روایت شهدایی است که پدران و مادرانشان هنوز چشم انتظار بازگشتشان هستند. شهدایی که سالیان سال است کسی خبری از پیکر پاکشان ندارد.

 

چندروز پیش مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان خبر از تشخیص هویت دو شهید جاویدالاثر استان داد که بعد از سالهای بسیار از پایان جنگ تحمیلی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) به همراه شهدای گمنام دیگر به زادگاهشان باز می گردند.

 

شهیدان رحیمیان و فلاح ابراهیم پور شهیدانی هستند که بعد از 28 سال بی خبری و چشم انتظاری مادرانشان، هویتشان مشخص شده و نزد خانواده هایشان باز می گردند.

 

پیکر پاک این دو شهید به همراه هفت شهید گمنام دیگر وارد استان شده و امروز تشییع و تدفین می شود.

 

 اینجا رودسر است، حال و هوای خاصی در شهر حاکم شده است.تمام شهر معطر از عطر شهید است و حال  هوای معنویت دوران دفاع مقدس در فضای شهر پیچیده است.

 

 جمعیتی مشتاق و عزادار با چشمانی گریان که منتظر بازگشت آلاله‌های سرخ عاشورایی به زادگاهشان هستند.مادران شهدای جاوید الاثر عکس فرزند شهید به دست در میان جمعیت با حالتی از امید منتظر ورودی پیکر پاک فرزندی دلیر از تبار شهیدان هستند تا شاید بتوانند خبری از فرزند خود بگیرند.

 

گوشه گوشه شهر پر بود از پیر و جوان، زن و مرد، همه از ساعات اولیه  آمده بودند تا بگویند شهدا تنها نیستند و ما همواره تداوم دهنده راه آنان هستیم.

 

پیکر پاک شهید رحیمیان بر دوش مردم این شهر از میدان شهرداری تا سپاه ناحیه شهرستان تشییع و در  مسجد فاطمیه چافیجیر  به خاک سپرده شد.

 

سرهنگ رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: شهید ایرج فلاح ابراهیم پور از آستانه اشرفیه و شهید حمیدرضا رحیمیان از رودسر  در تک پایانی سال ۶۷ در منطقه شرهانی به فیض شهادت نائل شدند.

 

وی ادامه داد:  این دو شهید در تفحص ۳ سال گذشته شناسایی شده که با اعمال آزمایش DNA و مشخص شدن هویت، پس از ۲۸ سال به شهر خود باز گشتند.

 

جلایی تصریح کرد: شهید حمیدرضا رحیمیان عین شیخ اول اسفند سال ۱۳۴۳ در روستای چافجیر رودسر دیده به جهان گشود و در حالی که سرباز ارتش بود در جبهه ها حضور یافت.

 

وی با بیان اینکه هفت شهید گمنام دیگر امروز در استان تشییع می شوند افزود: این شهدا در شهرهای خشکبیجار، گوراب زرمیخ صومعه سرا، حسن رود و پره سر تشییع و تدفین می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار