همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره رقابت های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور با حضور معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش از خانواده سردار شهید حسین همدانی تجلیل شد.
کد خبر: ۲۷۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 01 August 2016
همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره رقابت های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر سراسر کشور با حضور معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش از خانواده سردار شهید حسین همدانی تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این آیین گفت: شهید سردار همدانی قله حرکت عظیم بین المللی انقلاب اسلامی ایران است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: شهید سردار همدانی آن قدر مخلص، افتاده و خاکی بود که هیچکس تصور نمی کرد او یکی از سرداران بزرگ انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: زمانی که شهید همدانی به مقام رفیع شهادت نائل شد مزد خدمت خود به شهدا را گرفت چرا که همواره این شهید گرانقدر اظهار می کرد که من دیگر تحمل دیدن روی خانواده های شهدا را ندارم و از خداوند می خواهم هر چه زودتر به همرزمان شهیدم بپیوندم.

حاجی بابایی درباره نقش برگزاری رقابت های قرآنی دانش آموزان نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش کلیدی در اشاعه فرهنگ قرآنی دارد و ظرفیت بی نظیر آموزش و پرورش در حوزه قرآن در همه پیچ های تاریخی توانسته برای انقلاب اسلامی تعیین کننده و نجات دهنده باشد.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) الگوهای تمام عیار قرآنی ما هستند و به همین دلیل تمسک به قرآن و تمسک به اهل بیت نجات بخش است.

حسین همدانی در سال ۱۳۲۹ متولد شد و از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.

وی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه حین مشاوره نیروهای ارتش سوریه در نبرد علیه نیروهای داعش، شهید شد.

سرتیپ همدانی ارشدترین مقام سپاه پاسداران است که تاکنون در حین جنگ داخلی سوریه شهید شده است.

وی هم چنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد.

سردار همدانی هم چنین جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بوده است.

سی و چهارمین دوره مسابقه های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور با حضور 500 دانش آموز دختر در سه رشته قرائت، ترتیل و حفظ قرآن در همدان برگزار شد.

این رقابت ها از هشتم مرداد آغاز شد و امروز با حضور مسئولان استانی و معاونان وزارت آموزش و پرورش با معرفی نفرات برتر پایان یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار