معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از به‌کارگیری 26 دستگاه کامیون اطفاء حریق در سطح بنادر این استان برای عبور از شرایط بحرانی گرمای تابستان و مقابله با حوادث احتمالی آتش‌سوزی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 03 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا پوررجبی با اشاره به تعمیرات و بازسازی تجهیزات آتش‌نشانی اظهار کرد: برای بازسازی و اجرای این پروژه تعمیراتی، 5 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع داخلی سازمان بنادر هزینه شده است.
 
وی تعویض مخازن آب و فوم، بدنه و رنگ‌آمیزی آن، تعمیر موتور پمپ، نازل‌های آب‌پاش به همراه سیستم ترمز و روشنایی کامیون آتش‌نشانی را از جمله مهم ترین مراحل اجرایی این پروژه تعمیراتی عنوان کرد.
 
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سطح بنادر این استان تاکنون بیش از 26 دستگاه کامیون آتش‌نشانی برای فعالیت در شرایط بحرانی گرمای تابستان و آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی آتش‌سوزی، آماده به‌کار شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تجهیزات ایمنی بندر شهید رجایی به‌عنوان مهم‌ترین بندر تجاری کشور در شرایط اضطراری و وقوع حادثه آتش‌سوزی و بازسازی کامل ناوگان ایمنی این بندر استراتژیک در دستور کار قرار دارد.
 
پوررجبی ضمن تشریح یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در سال جاری افزود: برای بهبود عملکرد ایمن سیستم‌های الکتریکی 8 دستگاه جرثقیل کانتینری ترمینال 2 بندر شهید رجایی، سیستم‌های خنک‌کننده اتاق برق آن با اعتبار 6 میلیارد ریال طراحی جدید و به طور کامل تعویض شد.
 
وی اضافه کرد: تعویض سیستم حرکتی، نرم‌افزاری با تغییر سیستم از DC به AC و تخلیه بارگیری 2 دستگاه ترانستینر صفافی کانتینر در این بندر نیز توسط متخصصان داخلی با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال طی مدت 7 ماه در حال انجام است.
 
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: اجرای این پروژه برای نخستین بار و به‌منظور افزایش بهره‌وری تجهیزات استراتژیک بندری طراحی و در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار