مسئول قرارگاه کوهنوردی علم کوه و تخت سلیمان در کلاردشت گفت که ارتفاعات این منطقه در نیمه ماه مرداد و گرم ترین ماه سال با بارش 15 سانتی متر برف ، سفید پوش شده است.
کد خبر: ۲۷۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 03 August 2016
مهرزاد فرضی افزود : با توجه به شرایط خاص آب و هوای منطقه شب گذشته شاهد بارش باران در منطقه بودیم که این وضعیت در ارتفاعات مناطق کوهستانی به صورت برف بود. 
وی ادامه داد : بارش این میزان برف در ارتفاعات بیش از چهار هزار متری منطقه در این زمان از سال کم سابقه است. 
فرضی با اشاره به افزایش چشمگیر حضور گردشگران داخلی و خارجی در سال جاری ، گفت که امسال تاکنون بیش از چهار هزار گردشگر داخلی و حدود 200 گردشگر خارجی به منطقه سفر کرده اند. 
پارسال هم ارتفاعات علم کوه در دهه اول شهریور سفید پوش شده بود. 
علم کوه در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر کلاردشت در غرب استان مازندران واقع است. 
منطقه تخت سلیمان به سبب برخورداری از قابلیت های مناسب کوهنوردی نظیر قله های مرتفع متعدد و یخچال ها و دیواره های صعب العبور و چشم اندازهای بی نظیر ، هر ساله پذیرای هزاران کوهنورد و صخره نورد از سراسر کشور و سایر نقاط جهان است . 
شهرت علم کوه برای کوهنوردان بیشتر به خاطر دیواره دامنه شمالی آن است که فنی ترین و سخت ترین مسیر سنگ نوردی و دیواره نوردی ایران به شمار می رود . رودبارک نزدیک ترین روستای استان مازندران به این منطقه و پراچان و طالقان نزدیک ترین روستاها در استان البرز به علم کوه هستند. 
این کوه از جبهه شمالی به کلاردشت و در جبهه جنوبی به طالقان در استان البرز مشرف است .
قله تخت سلیمان به ارتفاع چهار هزار و 659 متر در منطقه علم چال و قله علم کوه نیز با ارتفاع حدود چهار هزار و 850 متر در قسمت جنوب غربی شهر کلاردشت واقع است. قله علم کوه پس از دماوند دومین قله بلند ایران است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار