تراکتورسازی با مربیگری امیر قلعه‌نویی تیمی پرستاره را روانه لیگ شانزدهم کرده.
کد خبر: ۲۷۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 04 August 2016
به گزارش تابناک تبریز ایران ورزشی نوشت،تیمی که در هر پست دو بازیکن طراز اول در اختیار دارد. بازیکنانی که شاید اگر هر یک در تیم دیگری بازی می‌کردند می‌توانستند ستاره باشند و برگ برنده. از درون دروازه گرفته تا خط دفاع، هافبک و البته حمله.

 به همین دلیل انتخاب ترکیب اولیه برای امیر قلعه‌نویی به کاری دشوار و یکی از دغدغه‌های این روزهای او بدل شده است. امیر قلعه‌نویی برای انتخاب یازده بازیکن اصلی خود با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.
او برای اینکه هافبک‌های هجومی تیمش را در ترکیب قرار بدهد بازی با یک هافبک دفاعی را انتخاب کرد تا بتواند از وجود کرار جاسم و سروش رفیعی به طور همزمان استفاده کند. از طرفی حضور محمد ابراهیمی، ادینیو و فرزاد حاتمی در خط حمله باعث شد تا امیر قلعه‌نویی، سروش رفیعی را به‌عنوان یکی از هافبک‌های میانی در ترکیب قرار بدهد و از قدرت بازیسازی او سود ببرد.
مهدی کیانی هم تک هافبک دفاعی تراکتورسازی در این دو بازی بوده و سینا عشوری روی نیمکت نشسته است.
برای بازی هفته دوم مقابل نفت آبادان، امیر قلعه‌نویی چند بازیکن باتجربه خود را روی نیمکت نشاند تا بازی با ترکیبی جدید را آزمایش کند.
 در ترکیب جدید امیر، چند بازیکن میلیاردی روی نیمکت نشستند. بازیکنانی که هر یک آرزوی سایر تیم‌های لیگ برتری هستند. نیمکت تراکتورسازی مقابل نفت آبادان را فرزین گروسیان، محسن بنگر، سینا عشوری، محمد نوری و شهرام گودرزی همراه با یکی دو بازیکن دیگر تشکیل دادند.
 به هر یک از آنها که نگاهی می‌اندازیم کوله باری از تجربه و سابقه را می‌بینیم.
از محسن بنگر که چندین قهرمانی با سپاهان کسب کرده، کاپیتان این تیم و پرسپولیس بوده و البته در تیم ملی نیز حضور داشته تا محمد نوری که سال‌ها بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را بر بازو بسته و در تیم ملی نیز برای مدت‌ها یکی از بازیکنان اصلی بوده. ماجرای سینا عشوری و شهرام گودرزی هم که مشخص است. دو بازیکنی که چندین فصل در لیگ برتر به میدان رفته و بازیکنانی طراز اول نشان داده‌اند.
 بخصوص عشوری که در ذوب آهن رشد کرد، پله‌های ترقی را پیمود و سپس برای گذراندن خدمت سربازی پیراهن تراکتورسازی را پوشید. از مهدی شریفی هم فاکتور می‌گیریم که این روزها به دلیل آسیب‌دیدگی کمتر در ترکیب تراکتوسازی قرار می‌گیرد.
با نگاهی به مبلغ قراردادهای این بازیکنان نیمکت نشین، آماری جالب یافت می‌کنیم. آماری میلیاردی که نشان می‌دهد تراکتورسازی چه بازیکنان ارزشمندی را روی نیمکت و کنار دست قلعه‌نویی نشانده.
مبلغ قرارداد فرزین گروسیان که دروازه‌بان دوم تراکتورسازی است و ذخیره محمدرضا اخباری 300 میلیون به ثبت رسیده. محسن بنگر 800 میلیون از تراکتورسازی گرفته تا یک فصل برای این تیم بازی کند.
محمد نوری با قراردادی یک میلیارد و 200 میلیونی از المسیمیر جدا شده و به تبریز رفته تا یکی از هافبک‌های بازیساز تراکتورسازی باشد. قرارداد سینا عشوری 900 میلیون است و البته شهرام گودرزی هم با رقمی 500 میلیونی به عضویت تراکتورسازی درآمده.
جمع این مبالغ می‌شود حدود 4 میلیارد و 200 میلیون. اگر قرارداد سه بازیکن نیمکت نشین دیگر نیز 800 میلیون باشد می‌شود تراکتورسازی را صاحب یک رکورد ویژه در لیگ برتر دانست. تیمی که بازیکنان روی نیمکتش حدود 5 میلیارد قرارداد بسته‌اند. آن هم فقط برای اینکه اگر بازی گره خورد برای دقایقی وارد زمین شوند و کاری کنند که اصلی‌ها
نتوانسته اند! این نیمکت و بازیکنانی که در ترکیب اصلی تراکتورسازی حضور دارند نوید یک تیم آماده را می‌دهند.
تیمی قدرتمند که مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی است. هر چند در دو هفته ابتدایی فقط دو امتیاز کسب کرده و 4 امتیاز ارزشمند را از دست داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :