مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دغدغه تامین آب برای وحوش و گونه های مختلف جانوری در سطح مناطق تحت حفاظت این استان همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۲۷۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 04 August 2016

به گزارش تابناک رضوی، حمید صالحی با بیان این مطلب، اظهار کرد: بخاطر تداوم طولانی مدت پدیده خشکسالی، آبشخورها و آب انبارهایی در سطح مناطق زیست محیطی تحت حفاظت خراسان رضوی ساخته شد که از طریق لوله یا چشمه ها آبرسانی به وحوش را تسهیل کرد.

وی ادامه داد: پارسال در برخی مناطق وضعیت بارندگی بهتر از سالهای قبل بود لذا با افزایش بارندگی شاهد آبدار شدن چشمه های طبیعی و در دسترش بودن آب برای وحوش هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اما در برخی مناطق از جمله شهرستانهای گناباد و بجستان نه تنها حجم بارندگی کمتر از سالهای قبل بوده لذا به شدت در تامین آب وحوش مشکل وجود دارد.

وی افزود: در اعتبارات خشکسالی سهمی برای محیط زیست در نظر گرفته نشد بنابراین به لحاظ اعتباری نیز برای تامین آب مورد نیاز وحوش دچار مشکلات جدی هستیم.

صالحی ادامه داد: :به رغم همه مشکلات موجود تامین آب برای وحوش در خراسان رضوی انجام می شود اما همچنان دغدغه تامین آب در این بخش وجود دارد.

وی به فنی بودن آبشخورهای ساخته شده بدون ذکر تعداد آنها اشاره و بیان کرد: ساخت فنی آبشخور برایوحوش مانع تبخیر سریع آب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بخاطر اقدامات به موقع در تامین آب، تاکنون تلفاتی در وحوش بخاطر تشنگی در این استان گزارش نشده است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار