کد خبر: ۲۷۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 04 August 2016

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم روستوف که فصل گذشته موفق شده بود به مقام دوم لیگ برتر روسیه دست پیدا کند، برای صعود به لیگ قهرمانان نیاز به برنده شدن در دیدار پلی آف برابر اندرلخت بلژیک داشت. تیم اندرلخت در چندین سال گذشته همیشه در مرحله گروهی و حتی حذفی لیگ قهرمانان حضور داشته است.  ولی روستوف با تکیه بر بازیکنان ایرانی خود که هم در بازی رفت (سعید عزت‌اللهی) و هم در بازی برگشت (سردار آزمون) برای این تیم گلزنی کردند، موفق شد در مجموع جواز صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2016 را کسب کند. بیراه نبود که باشگاه روسی برای حفظ سردار آزمون ، ستاره جوان خود همه توانش را  به کار بست.
 


اما نکته جالب در مورد این صعود این است که آخرین باری که یک ایرانی موفق به حضور در لیگ قهرمانان اروپا شده بود به سال 2011-2010 و حضور علی کریمی در ترکیب شالکه بازمی‌گردد. در آن زمان علی کریمی در تیم استیل آذین حضور داشت و بعد از مشکلاتی که با مدیرعامل وقت آن تیم پیدا کرد به پیشنهاد فیلیکس ماگات سرمربی شالکه 04 جواب مثبت داد و در نیم فصل راهی بوندسلیگا شد. البته علی کریمی در دومین حضور خود در آلمان چندان فرصت بازی پیدا نکرد، اما در یکی از بیادماندنی ترین صحنه‌های فوتبالی و در دیدار شالکه برابر اینتر در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و در حالی که شالکه با 5 گل از اینتر پیش بود، در دقیقه 87 علی کریمی به جای وارد زمین شد تا فوتبال‌دوستان ایرانی برای دیدن ایرانی بعدی حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا 5 سال انتظار بکشند.
 

 

البته در سال‌های پیش‌تر علاوه بر علی کریمی بازیکنانی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا و مهرداد میناوند موفق به حضور در این مسابقات شده بودند و حتی علی دایی در سال 1999 همراه با تیم بایرن مونیخ نظاره گر شب عجیب نیوکمپ و قهرمانی منچستر بود تا سهم او هم مانند سایر ستاره‌های مونیخ مدال نقره باشد.
 


با صعود تیم روستوف به لیگ قهرمانان اروپا دو بازیکن ایرانی این تیم یعنی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی شانس حضور در این مسابقات را پیدا کرده‌اند. البته انتقال علی کریمی به دیناموزاگرب باعث شده که این بازیکن هم در صورت پیروزی نماینده کروات در مرحله پلی آف، شانس حضور به عنوان سومین ایرانی این لیگ را بیابد و دومین ایرانی لقب بگیرد که با نام علی کریمی فرصت حضور در این رقابت‌ها را پیدا می‌کند.
گفتنی است تیم پانیونیوس به همراه  کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی هم می توانستند فرصت حضور در این مسابقات را پیدا کنند، که به خاطر مشکلات مالی تیم دیگری جایگزین آن‌ها شد.

حالا بعد از چندین سال غیبت ایرانی‌ها در معتبربرترین لیگ اروپایی امیدواریم که با حضور ستاره‌های جوان ایرانی  خاطره‌های شیرین گذشته در خاطرمان زنده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار