سالن شهید حیدریان قم در عصر یک روز تابستانی میزبان آغاز فصل مسابقاتی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بود. مسابقاتی که با توجه به جایگاه خاص و ویژه فوتسال در بین مردم قم، رویداد ورزشی مهمی تلقی می‌شود و حتی تماشاگران را برای این مسابقات به سالن می‌کشاند.
کد خبر: ۲۷۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 06 August 2016
به گزارش تابناک قم، این مسابقات را می‌شود نمایشگاه عرضه استعدادهای فوتسالی ناب تعبیر کرد اما نخستین موضوعی که در زمان ورود به سالن، چشم هر ورزشکار و ورزش دوست را خیره می‌کرد فراوانی زباله در سالن بود.

مسئولان برگزاری مسابقات پس از مشاهده ‌این وضع دست به کار شدند و شروع به جمع‌آوری زباله‌ها، وسایل باقی مانده و حتی موکت‌هایی که روی کفپوش سالن محل برگزاری پهن شده بود کردند.

مسئول سالن شهید حیدریان در این باره اظهار کرد: کسانی که این سالن را اجاره می‌کنند باید همان طور که سالن را تحویل می‌گیرند آن را تحویل بدهند و نظافت سالن وظیفه ما نیست. وی افزود: این سالن کاربری ورزشی دارد و اجاره آن به فعالیت‌های غیر ورزشی، سبب آسیب به کفپوش و تجهیزات ورزشی درون سالن می‌شود.

پس جمع‌آوری تجهیزات و زباله‌ها، با تاخیری بیش از یک ساعت، سالن مهیای برگزاری مسابقات شد.

بی‌نظمی عجیب

روز نخست مسابقات، روز بی‌نظمی و حاشیه بود. اتفاق‌های غیر ورزشی از همان مسابقه دوم رخ داد. پس از این که در بازی افتتاحیه آتلیه طهران 4 بر یک به انصار باخت، نوبت به برگزاری مسابقه‌ای بین تیم‌های المپیاد و مهدیار رسید. مسابقه‌ای که تیم المپیاد با 8 بازیکن در آن حاضر شده بود که 5 نفر از این جمع مشکل صدور کارت بازی داشتند و به صورت قانونی نمی‌توانستند برای تیمشان به میدان بروند.

طبق اعلام نماینده هیأت فوتبال استان این بازی برگزار نشد و نتیجه آن 3 بر صفر به سود مهدیار منظور شد. البته قرار است المپیاد در بازی‌های آینده خود در میدان حاضر باشد اما برای تیمی که سال‌ها است که در لیگ‌های فوتسال قم حاضر است چنین بی‌نظمی شگفت آور بود.
انصراف الوند

بی‌نظمی دوم را تیم فوتسال الوند انجام داد. آنها قرار بود برابر تیم توابع قرار بگیرند اما در مسابقه حاضر نشدند و انصراف کلی خود را از حضور در مسابقات اعلام کردند. رضا بمانی مسئول کمیته فوتسال در مورد انصراف الوند گفت: باشگاه الوند شب پیش از بازی خود، اعلام کرده که از حضور در مسابقات عذرخواهی می‌کند و شرایط را برای حضور تیم این رده سنی خود نامساعد می‌بیند. این بی‌نظمی سبب در هم گسیختگی وضع جدول مسابقات شده است.

تیم‌های جسور و باکیفیت

پس از کش و قوس‌های فراوان نوبت به برگزاری مسابقات دیگر رسید. رقابت تیم‌های ارم کیش و منتظران موعود با تساوی 2 بر 2 همراه بود. مسابقه‌ای نزدیک و جذاب که البته کام حاضران در سالن در پایان این بازی به دلیل اعتراض‌های تیم ارم کیش تلخ شد.

بی‌حاشیه‌ترین و فنی‌ترین بازی هفته اول بین تیم‌های هنرجو و ابوریحان برگزار شد. مسابقه‌ای با 8 گل که سهم هنرجو 5 گل بود. آنها با پیراهنی شبیه به تیم ملی آلمان هم بازی را بردند و هم یک تیم کاملاً فنی نشان دادند. نمایش جسورانه هر 2 تیم حاکی از آینده‌ای روشن برای بازیکنان و فوتسال قم بود.

آخرین بازی لیگ نوجوانان در هفته اول را رئیس کرمی و آپکو پارس برگزار کردند. مسابقه‌ای که خوب شروع شد، ملتهب دنبال شد اما با زشتی به انتها رسید. آپکو پارس در آخرین دقیقه بازی یکی از بازیکنان خود را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد و همین مساله با نبود مدیریت روی نیمکت آپکو پارس به بروز جنجالی منجر شد که روز پرحاشیه آغازین لیگ را کامل کرد. اتفاقی که علامت سؤال زیادی را در مورد نحوه کار مربیان با بازیکنان جوان و نقش فرهنگ در آموزش‌های ورزشی را ایجاد کرد.

لیگ جوانان، فراتر از حد انتظار

برای تمام ورزش دوستانی که مسابقاتی چون لیگ فوتسال استانی در بزرگسالان در قم را دیده‌اند عجیب نیست که مسابقات رده سنی جوانان نیز چنین کیفیتی داشته باشد. مسابقاتی در حد و اندازه لیگ بزرگسالان با تیم‌هایی که هر یک در عرصه فرا استانی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. آپکو پارس و ارم کیش مسابقه‌ای در تقابل بازیکنان ملی پوش بود. هر 4 بازیکن باقی مانده از قم در اردوی استعدادیابی تیم ملی فوتسال در ترکیب این 2 تیم حضور داشتند. مهدی فتح خانی در ارم کیش و مهدی خیری در آپکو پارس گل سرسبد این نفرات بودند که فتح خانی یک پنالتی گرفت که تاروردی آن را تبدیل به گل کرد و خیری هم بازیکن پرتلاشی نشان داد اما این مهدی کبیری بود که برای آپکو پارس گلزنی کرد. مصاف آتلیه طهران و ابوریحان نیز با نتیجه مشابه یک بر یک خاتمه پیدا کرد و صدرا سیستم نیز 2 بر یک پارسا را شکست داد.

قاطع‌ترین پیروزی هفته از آن تیم الوند بود. آنها در مصاف با رئیس کرمی روی درخشش سید علی احمدی و علی نورانی 6 بر 2 به پیروزی رسیدند و صدرنشین شدند.

نظر مسئول کمیته فوتسال

مسئول کمیته فوتسال هیأت فوتبال استان در مورد برگزاری این مسابقات اظهار کرد: نگاه مثبت باشگاه‌ها به تیم‌های پایه و تمرکززدایی از تیم‌های بزرگسالان سبب رشد بیشتر فوتسال قم می‌شود.

«رضا بمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری در حاشیه برگزاری هفته نخست لیگ‌های پایه فوتسال قم اظهار کرد: قم از نظر استعداد در فوتسال مشکلی ندارد اما سازماندهی استعدادها فرایند ی ویژه است که بخش اصلی و پیچیده کار را تشکیل می‌دهند. این که باشگاه‌ها بتوانند به خوبی استعدادیابی کنند و اولویت پایین برای تیم‌ها قائل نشوند، کلید موفقیت آینده فوتسالیست‌های قمی است.

وی درباره حواشی هفته نخست گفت: از مربیان و سرپرست تیم‌ها انتظار می‌رود که الگوی بازیکنان جوان باشند. بخشی از کار ما فرهنگی است و بازیکن جوان در یک باشگاه ورزشی علاوه بر تکنیک و تاکتیک‌های ورزشی، باید از نظر روحی و شخصیتی ساخته شود مربی باید به این فرایند کمک کند نه این که تمام انرژی خود را فدای پیروزی تیمش کند. ما در فوتسال کارهای مهم‌تری داریم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار