رئیس مرکز رشد فردوس :
رئیس مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس با بیان اینکه فرآیند پذیرش و تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان زمان‌بر است گفت: در نیمه دوم سال گذشته دو شرکت دانش‌بنیان در این شهرستان تأسیس شد.
کد خبر: ۲۷۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 09 August 2016
امیر عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در فردوس اظهار داشت: شرکت دانش‌بنیان «دری ناب فردوس» برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی و شرق کشور و همچنین شرکت دانش‌بنیان «شمش منیزیم» در فردوس تأسیس شد که صندوق نوآوری و شکوفایی کشور حاضر به مشارکت و سرمایه‌گذاری در طرح این شرکتها شد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس بیان کرد: این مرکز در بهمن ماه سال 92 تاسیس و موافقت اصولی آن صادر شد که هدف از تشکیل آن حمایت مادی و معنوی از افرادی است که دارای ایده‌های فن آورانه بوده و توجیه اقتصادی داشته باشد.

عبداللهی اظهار داشت: از آنجا که مراکز رشد و پارکهای علم و فن‌آوری تازه تأسیس است و بودجه و اعتبار اندکی دارد در حال حاضر طرح‌های برگزیده برای حمایت مادی و استفاده از تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند.

وی ارائه مشاوره، حمایت از دانشجویان و عموم افراد خلاق و علاقه‌ند که دارای طرح‌هایی با توجیه اقتصادی باشند را از دیگر اهداف تشکیل این مراکز برشمرد.

عبداللهی تصریح کرد: شهرستان فردوس ظرفیت زیادی در زمینه سنگ‌های نیمه قیمتی دارد و شرکت دانش‌بنیان «دری ناب فردوس» نیز در زمینه ساخت مصنوعات و مصالح تزئینی، از این سنگ‌ها استفاده می‌کند که این طرح می‌تواند ارزش افزوده و کارآفرینی خوبی داشته باشد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس افزود: همچنین شرکت دانش‌بنیان صنعتی "شمش منیزیم" که در کارخانه شمش منیزیم فعالیت می‌کند توانسته از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند.

امضای سه تفاهم‌نامه با هدف حمایت از شرکت‌های فن‌آور

عبداللهی از امضای سه تفاهم‌نامه بین مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس و مرکز فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارخانه شمش منیزیم با هدف حمایت از شرکتهای فن‌آور و ارائه خدمات مختلف به آنان خبر داد که می‌تواند در کمک به بهبود فضای کسب و کار، توسعه کمی و کیفی بخش تعاون و کمک به اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل مؤثر باشد.

رئیس مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس اظهار داشت: پذیرش 18 طرح و ارائه خدمات مشاوره‌ای به این طرح‌ها، ارائه مشاوره به دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر افراد جهت حضور در جشنوارهایی مانند شیخ بهایی و خوارزمی، ارائه مشاوره در خصوص ثبت اختراعات، راهنمایی و مشاوره به افراد صاحب ایده و طرح،  برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و غیره را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز تاکنون برشمرد.

ایجاد نمایشگاه دائمی گیاهان دارویی در فردوس

عبداللهی از ایجاد نمایشگاه دائمی گیاهان دارویی توسط شرکت تعاونی شاهین دشت فردوس در مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس خبر داد که بازدیدکنندگان می‌تواند علاوه بر آشنایی با این گیاهان و خواص درمانی آن نسبت به خرید آنها نیز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های چهار نفر از شرکت‌کنندگان از شهرستان فردوس در جشنواره منطقه‌ای اختراعات رویش خاوران که در مشهد برگزار شد به مرحله نهایی راه یافت که نشان دهنده استعداد جوانان فردوسی است و  حمایت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

عبداللهی از برگزاری سمینار فرصتهای اشتغال، کارآفرینی، ایده و خلاقیت در کسب و کار با همکاری مؤسسه آموزش عالی پیروزان خبر داد که 200 نفر در این سمینار حضور داشتند.

سال آینده کارگاه‌های مرکز رشد فردوس ساخته می‌شود

وی ایجاد کارگاه‌ها و آزمایشگاه را از ملزومات مراکز رشد برشمرد و افزود: با نظر مساعد مسئولان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که همکاری خوبی تاکنون داشتند، زمینی به همین منظور به مساحت یک هکتار در کیلومتر یک جاده فردوس ـ سرایان از طرف یکی از خیرین واگذار شده و در حال حاضر مراحل اخذ استعلامات و ثبت سند را می‌گذراند که امیدواریم از سال آینده مراحل اجرایی ساخت کارگاه‌ها شروع شود.

رئیس مرکز رشد واحدهای فن‌آور فردوس از واگذاری ساختمان متعلق به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به این مرکز خبر داد و افزود: این ساختمان در دو طبقه به مساحت 280 مترمربع زیربنا و 380 متر مربع زمین به مرکز رشد واگذار شد و در آینده نزدیک به تملک این مرکز در می‌آید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار