کد خبر: ۲۷۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 09 August 2016
به گزارش تابناک لرستان ،فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان گفت: در صورت تامین زمین و اعتبار آماده واگذاری حریم فلک‌الافلاک هستیم.

سردار مرتضی کشکولی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قریب به ۴۰ سال است که موضوع ثبت قلعه فلک الافلاک در یونسکو مطرح شده است، اظهار داشت: ۱۰ سال است که این موضوع به عنوان یک بحث داغ در استان بیان می شود.

وی با بیان اینکه اسناد موجود است که در تمام این سالها سپاه همواره یک پای این اقدام بوده که محیط در اختیار خود را واگذار کند، تصریح کرد: در دوره های مختلف و زمان تصدی استاندارانی همچون سعادت، صابری و دهمرده هیچوقت سپاه نگفته است که برای انجام این امر حاضر نیست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با طرح این موضوع که رهبر معظم انقلاب در استعلامی که از ایشان گرفته شده فرموده اند اینکه یگان های نظامی باید پایگاه نظامی داشته باشند امری ضروری است و واگذاری محیط اطراف قلعه امری غیرفوری است، افزود: در پرانتز هم آمده است که اگر بیم خطر می رفت واگذاری محیط اطراف قلعه امری فوری بود.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه الان که این واگذاری فوری نیست و بیم این نمی رود که قلعه تخریب شود، گفت: ابتدا باید فکری برای مکان سپاه و ارتش شود که تا الان هیچ استانداری نتوانسته به سپاه مکان بدهد.

وی با بیان اینکه زمین و پول در اختیار ما قرار دهند محیط اطراف قلعه را واگذار می کنیم، تصریح کرد: بازوند استاندار لرستان از سال ۹۳ تا کنون نتوانسته زمین و پول برای ما بیاورد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان افزود: اخیرا گفته اند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار آورده ایم اما هنوز نتوانسته اند زمینی که متعلق به جهاد کشاورزی است و ارزش ۱۱ میلیارد تومان دارد را بگیرند.

سردار کشکولی با اشاره به اینکه اعتبار ۴۰ میلیارد تومان نیز مربوط به سال ۹۳ بوده و امروز مصالح ساختمانی گران شده و مابه تفاوت این اعتبار امروز ۱۰ میلیارد تومان است، گفت: زمین و اعتبار لازم به ما داده شود ما ساختمان را آرام آرام واگذار می کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمان سپاه در محوطه قلعه فلک الافلاک محل اعزام شهدا بوده و اگر واگذار هم شود باید یک موزه ای برای گرامیداشت یاد شهدا در این مکان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: فکر می کنم بتوانیم تا پایان سال پادگان را بسازیم و جابه جا شویم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار