شهردار قزوین گفت: انتخاب قزوین در میان ۶۷ کشور شاخص جهان برای پایلوت شدن در توسعه پایدار شهری افتخاری بزرگ و ماندنی برای استان است و زمینه شکوفایی ومعرفی قزوین در جهان را فراهم می کند.
کد خبر: ۲۷۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 12 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مسعود نصرتی در جلسه شورای اداری استان قزوین در حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: با یک سال تلاش مستمر و حمایت های شخصیت های برجسته کشوری و استانی توانستیم قزوین را پایلوت توسعه پایدار شهری کنیم که با پیگیری انجام شده قزوین در میان ۶۷ شهر توانست انتخاب شود.

شهردار قزوین بیان کرد: در هفته گذشته در شهر ژنو کارها به مرحله اجرایی رسید و پس از سنجش و ارزیابی قزوین آماده تعریف پروژه ها شد.

نصرتی گفت: در چرخه شکوفایی شهری شش شاخصه نظارت شهری، مهاجرت، پایداری زیستی، بهره وری و کیفیت زندگی تعریف شده که قزوین موفق شد با داشتن این شاخصه ها انتخاب شود که یک شاخص هم به عنوان معنویت بعد از قطعی شدن انتخاب ایران اضافه شد و فرآیند نهایی شدن گزینش قزوین شکل گرفت.

وی اضافه کرد: سازمان ملل دو هفته فرصت داد تا هر شهری که ویژگی های تعیین شده را داشت کاندید شود که قزوین در میان ۶۷ شهر از میان ۳۴ کشور جهان با تثبیت جایگاه و پیشنیه غنی خود در مرحله اول انتخاب شد.  

شهردار اظهارداشت: با همکاری و پشتیبانی خانم ابتکار و جناب آقای مجابی، استاندار، نمایندگان مجلس، امام جمعه، حجت الاسلام ابوترابی و بویژه  آقاری پوروزیری توانستیم ظرفیت های خود را ارائه و مسئولان یو ان هبیتات را مجاب به شایستگی میزبانی قزوین کنیم.

نصرتی اضافه کرد: در چهار برنامه پایلوت جهانی شرکت و اسناد موقت ارائه کردیم و مقررشد ۱۷ سرفصل توسعه پایدار شهری سنجش شود که با انتخاب قزوین موضوع رسما در ژنو اعلام شد.

۱۰ پروژه برای توسعه پایدار شهری انتخاب شده است

شهردار قزوین گفت: ۱۰ پروژه آماده شد که اولین پروژه موزه تاریخ تمدن جهان اسلام بود که با مشارکت بانک توسعه اسلامی که در دوبی مستقر است توافق شد این طرح اجرا شود.

وی اضافه کرد: هدف توسعه پایدار شهری تحقق ۱۷ سرفصل توسعه پایدار برای همه آژانس هاست که با یک همدلی کارها پیش خواهد رفت و فضا برای اسناد بین المللی محقق خواهد شد و سند SDG نیز باید تهیه شود که بخشی از آن شکوفایی شهری است.

نصرتی اظهارداشت: سه پروژه شهر سبز، اکو پارک، باغستان سنتی تعریف شده و هفت پروژه در مرحله اکشن پلان است که اجرای دستور کار ۲۱،   ایجاد منطقه سبز، موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام، ایجاد کریدور پایدار و کاربری حمل و نقل، اکو پارک قزوین در عرصه بین المللی، معرفی شهر قزوین در مقیاس بین المللی، ایجاد سازمان اقتصادی کشورهای مسیر جاده ابریشم، توسعه فضای سبز شهری و بازنده سازی و بهبود کیفی زندگی مردم و شکوفایی شهر قزوین در برنامه ها لحاظ شده است.

شهردار قزوین گفت: میزبانی اجلاس جاده ابریشم و انتخاب قزوین افتخار بزرگی برای استان و کشور است و امیدواریم بتوانیم به اهداف خود دست یافته و به معرفی شهر قزوین و جذب گردشگر کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار