استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه مدیران نباید اختیارات را محدود و کارها را قفل کنند گفت: رفع بیکاری استان با فقط با اجرای پروژه های بزرگ عملی نمی شود بلکه نیاز به اجرای طرح های خرد و کوچک در شهرک های صنعتی است.
کد خبر: ۲۷۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 13 August 2016
محمدرضا صالحی روز شنبه در نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سرمایه گذاری باید به سمت سرمایه گذاری پایدار برود اظهار کرد: صنایع های بزرگ در استان را هدفمند پیگیر هستیم اما این پروژه ها با اعتبار چندصدمیلیاردی اشتغال محدود دارند.
وی افزود: هم اکنون در این استان به پروژه هایی برای رفع بیکاری جوانان نیازمند هستیم که ارزان راه اندازی شوند که این امر در شهرک های صنعتی با ایجاد صنایع خرد و کوچک فراهم می شود.
وی اشاره ای به مشکلات حوزه صنعت و معدن کرد و افزود: برخی از این مشکلات در بخش قوانین و مقررات است که برطرف شدن آنان از عهده ما خارج است اما این اطلاعات را در اختیار نماینده های مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین خواهیم گذاشت.
وی یکی دیگر از مشکلات فعالان حوزه اقتصادی را دریافت خدمات بانکی عنوان کرد و گفت: هم اکنون تمامی خدمات از طریق نظام بانکی و طبق قوانین و مقررات اجرا می شود و مدیران و روسای بانک ها خود نمی توانند در آن تغییری ایجاد کنند و این مشکل کشوری است.
وی با بیان اینکه اگر سود بانکی برای تولید کننده ها بالا است افزود: برطرف شدن این مشکل از عهده من و شما خارج است بلکه اقدامات ملی نیاز دارد و هم اکنون نیز برای پایین آوردن سود بانکی برای کمک به تولید کننده ها اقداماتی برداشته شده است که امیدوار هستیم عملیاتی شود.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه چیزی به نام نشد وجود ندارد افزود: با وجود اینکه قوانین و مقررات دست و پاگیر هستند اما برای برطرف شدن مشکلات نیز قوانینی وجود دارد.
وی از مدیران و مسئولان خواست تا انعطاف پذیری بالایی داشته باشند و افزود: مشکلات و چالش های پیش روی فعالان حوزه اقتصادی باید مورد توجه مسئولان مربوط قرار گیرد و برای رفع آنان تلاش داشته باشند.

***در بخش معدن در خراسان شمالی هیچ رسیدگی نشده است
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در بخش معدن در این استان هیچ رسیدگی نشده است گفت: باید سرمایه گذاران به این حوزه هدایت شوند و مشکلات این بخش احصا و برای رفع آن تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز تاکید کرد و افزود: باید از خام فروشی پرهیز کنیم و با فراوری ارزش افزوده بیشتری برای استان داشته باشیم.
صالحی بر بهبود فضای کسب و کار در این استان تاکید کرد و افزود: از مدیران و مسئولان استان انتظار داریم از دستگاه ملی کمتر استعلام بگیرند و به بیشتر سعی داشته باشند از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنند و کارها را قفل نکنند.
وی همچنین اشاره به مشکل فروش محصولات واحدهای تولیدی این استان کرد و گفت: در زمینه نیز باید اقداماتی از جمله اعزام هیات های تجاری به کشورهای هدف و دعوت از آنان نیاز است.
وی از آمادگی صدا و سیما به صورت ملی برای انتشار ظرفیت ها و پتانسیل های استان خبرداد و گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم و توانمندی های استان را به کشور بشناسانیم که حوزه صنعت و معدن می تواند در این بخش ورود پیدا کند.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه 63 درصد بنگاه های اقتصادی این استان از ظرفیت پایینی استفاده می کنند گفت: 81 بنگاه اقتصادی استان هم اکنون با ظرفیت پایین فعالیت دارند که اگر به آنان کمک شود و 50 درصد بتوانند با چرخه تولیدی بالا کار کنند بیش از 800 شغل بدون اینکه هزینه کرده باشیم و نیاز به سرمایه گذاری زیادی داشته باشد، ایجاد خواهد شد.

***هیچ واحد تولیدی در استان نباید تعطیل شود
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در استان نباید تعطیل شود گفت: بانک ها برای واحد ها اجرائیه صادر کنند اما آنان را تعطیل نکنند.
وی اشاره ای به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نیز کرد و افزود: مصوبه هایی در این راستا به تصویب رسیده است که به رفع موانع تولید کمک می کند از جمله در راستای آسان سازی دریافت خدمات و تسهیلات از بانک ها است و اگر هر بانکی این امر را رعایت نکرد موضوع را به ما منتقل کنید.
این جلسه با حضور مسئولان حوزه اقتصادی و فعالات حوزه صنعت و معدن در سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد و در پایان از دو واحد نمونه کشوری و تعدادی واحد های نمونه استانی نیز تجلیل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار