سرپرست فرمانداری یزد با بیان اینکه نمی‌شود نیازهای فرهنگی بخشی از جامعه را رفع کرد و بخش دیگر را نادیده گرفت، گفت: همه مردم نسبت به حضور در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قانونی محق هستند و نمی‌توانیم آنان را از این حق محروم کنیم.
کد خبر: ۲۷۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 14 August 2016

به گزارش تابناک یزدمصطفی سالاری  در نشست شورای توسعه فرهنگی شهرستان یزد با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی دغدغه مسؤولان ارشد نظام و استان یزد است، اظهار داشت: مباحث فرهنگی امروز جامعه ما با آسیب‌های اجتماعی پیوند خورده و این مهم موضوع را پیچیده کرده است.

وی با بیان اینکه الگوی زندگی ایرانی و اسلامی باید به‌عنوان یک اولویت در کارها مدنظر قرار گیرد، افزود: تاکنون تلاش کرده‌ایم با اقدامات سلبی آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم در صورتی ‌که این روش جوابگو نبوده و مشکلی را از جامعه برطرف نکرده است.

سالاری با اشاره به سال‌های ابتدایی پس از انقلاب و موضوع ویدئو تصریح کرد: تا زمانی که در موضوع استفاده از ویدئو با اقدامات سلبی پیش رفتیم، نتیجه‌ای حاصل نشد و مقابله کردن با پیشرفت فناوری‌های روز دنیا از اساس کاری بیهوده است.

سرپرست فرمانداری یزد بیان کرد: این موضوع امروز برای ماهواره اتفاق افتاده و هرکجا صحبت از ماهواره است به مشکلات آن پرداخته و آن را نفی کرده‌ایم، چرا هیچوقت به دنبال روشی برای استفاده بهینه و مطلوب از فناوری‌های روز دنیا نبوده و نیستم.

سالاری با بیان اینکه ضروری است تا زمینه تشویق جوانان و نوجوانان برای استفاده صحیح از فناوری‌های روز دنیا فراهم شود، اظهار داشت: جوان امروزی فراتر از آن بوده که موضوعات را بدون دلیل و منطق بپذیرد و این هنر بزرگ‌ترها و باتجربه‌ها است تا با آموزش صحیح، مسیر درست را به آنان آموزش دهند.

سرپرست فرمانداری یزد در ادامه هنر تئاتر را یکی از روش‌های مناسب برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در بین نوجوانان و جوانان دانست و افزود: در صورتی‌که با کار کارشناسی به موضوع تئاتر ورود کنیم، نتایج مثبتی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی به دست خواهد آمد.

وی با انتقاد از برخی برنامه‌های آموزشی فراگیر شده در سطح جامعه گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از آموزش‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جنبه تشویقی برای فرد ایجاد می‌کند تا حتی برای یک‌بار هم که شده موضوع مورد اشاره را تجربه کند که ممکن است این تجربه راهی برای سقوط به ورطه نابودی باشد.

سالاری با بیان اینکه ضرورت دارد سخنوران منبری با اطلاعات روز مردم و مستمعین را میهمان کنند، تأکید کرد: بنا بر مشاهدات عینی‌ که وجود دارد، برخی از سخنرانی‌ها و خطابه‌گویی‌ها در سطح شهرستان کمتر با مسائل روز جامعه تناسب دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید سیاست خود را حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد قرار داده است، بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به ‌عنوان بخش مردمی جامعه با در دست گرفتن امور بسیاری از مشکلات را کاهش داده و این امکان را به دولت می‌دهند که تنها جنبه نظارتی و حاکمیتی کار خود را دنبال کند.

سالاری با بیان اینکه مهاجرپذیر بودن استان و شهرستان یزد توسعه فرهنگی را کند و آسیب‌های اجتماعی را افزایش داده است، افزود: اگر به ‌جای صنایع سخت و پر آبخواه، صنایع های‌تک و فناوری‌های نوین در استان و شهرستان مستقر شده بود، مهاجرت‌های صورت گرفته از رده نیروی‌های یدی به نیروهای متخصص ارتقا می‌یافت و امروز شاهد وضعیت بهتری بودیم.

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه توجه جدی و ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی داشته است از مسؤولان امر در شهرستان خواست تا در پیگیری برش‌های استانی و شهرستانی در اجرایی شدن این برنامه پیشگام باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار