معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: امسال از بیش از ۲۰۰ تصادف منجر به فوت ۵۷ مورد در بلوار رحمت روی داده که نشانه عدم فرهنگسازی در موضوع شهروندی و ترافیک است.
کد خبر: ۲۷۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 15 August 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: احمد همتی بوشهری ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اعلام این مطلب از آغاز برنامه های آموزشی در این خصوص در فرهنگسراها خبر داد و گفت: اینکه هنوز شهروندان از پل های عابر پیاده سطح شهر استفاده نمی کنند استنباط می شود فرهنگ بهره مندی ایمن از ترافیک جا نیفتاده است.

وی با اشاره به شناسایی ۹ سکونتگاه غیر رسمی در شهر شیراز هم بیان کرد: در  این سکونتگاه ها خدمات شهرداری در حوزه فرهنگی بیش از ۵ سال است که در جریان قرار دارد و در این مناطق خانه سلامت، خانه و سرای محله، فرهنگسرا ورزشگاه و .... از سوی شهرداری دایر شده است. همچنین دست کم ۱۸مورد پیاده روی همگانی در این مناطق امسال برگزار شد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز در پاسخ به خبرنگار مهر پیرامون واگذاری فضاهای فرهنگی نیمه تمام از سوی دولت، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد طرح های نیمه تمام فرهنگی را به پایان برساند. البته اولویت ما پایان یافتن پروزه های شرداری در سال جاری است.

همتی بوشهری با اشاره به اینکه در شیراز بامقایسه وضع موجود و گذشته تا سال ۹۲ دوازه فرهنگسرا داشته که اکنون این عدد به ۲۲رسیده است، ادامه داد: امروز افق فرهنگسرهای  شهداری بیش از گذشته قرار گرفته و تنها با وجود فرهنگسراهای تازه تاسیس فرزانگان و بوستان که یازده هزار مترمربع فضا دارند جبران چنین رقمی دست یافتنی شد.

وی با بیان اینکه سالن کوی زهرا با عنوان خانه نمایش شیراز با اعتباری به ارزش یک میلیارد تومان در  پانصد مترمربع که سالن کف هست  هفته دولت به بهره برداری می رسد، از ایجاد  سالن دیگری هم در بوستان نماز خبر داد که به زودی کلنگ زنی می شود.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با اعلام اینکه در طرحی با عنوان  «عطا»  پیوست فرهنگی پروژه های فرهنگی شهداری ارزیابی می شود، عنوان کرد:  ۱۰ کتابخانه آماده تحویل به نهاد کتابخانه های عمومی شیراز است که این به ظرفیت فضای کتابخانه ها افزوده می شود چراکه تا پیش ازسال ۹۱ سه کتابخانه را شهرداری واگذار کرده بود اکنون این عدد به سیزده کتابخانه عمومی رسیده است.

همتی پروژه های در دست ساخت را ۱۱ مورد عنوان کرد و افزود:  ۲۳۱۵۰ متر مربع به زیرساختهای فرهنگی و ورزشی با به پایان رسیدن این پروژه ها به فضای فرهنگی شیراز افزوده می شود. اعتبار ژ های درحال ساخت امسال، یکصد و پنجاه میلیارد ریال است.

وی بزرگترین  پروژه فرهنگی و ورزشی سال جاری شهرداری را ایجاد  سالن تیراندازی محله کوشک میدان عنوان کرد که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با اعتباری به ارزش پنجاه میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار