مدیرکل صدا و سیما استان قم:
مدیرکل صدا و سیما استان قم گفت: صدا و سیما استان قم به دنبال جریان سیاسی نیست و با نگاه به اهداف اصلی نظام اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر امشب در نشست قرارگاه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسانه ملی در حوزه‌های گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال برنامه‌های عملیاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی باشند و در این راستا بر اساس گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی برای هموار کردن راه تولیدگران باید قوانین مزاحم اصلاح شود.

وی تبیین ارکان اقتصاد مقاومتی برای اقشار مختلف جامعه، حمایت از تولید ملی با معرفی کارآفرینان برتر، فرهنگ‌سازی مصرف کالاهای داخلی و پیگیری وعد‌ه‌های مسؤولان را از محوریت‌های صدا و سیما دانست و اضافه کرد: تاکنون جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی به منظور توسعه مشارکت‌ها برگزار شده است.

مدیرکل صدا و سیما استان قم از فعالیت رادیو معارف در سطح ملی یاد کرد و عنوان کرد: تولید و پخش 20 برنامه 25 دقیقه‌ای یکی از دستاوردهای رادیو معارف بوده که در سطح ملی به خوبی درخشیده است.

وی برپایی گفتمان آزاد دانشجویی و پخش 350 ساعت برنامه را از اقدامات رادیو قم برشمرد و مطرح کرد: با استفاده از تولیدات اقتصاد مقاومتی در جشنواره مستند ماهیان خاویاری توانستیم جایگاه دوم را کسب کنیم.

لطفی‌نیاسر با بیان اینکه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و محصولات استان قم در قالب برنامه ملی منعکس می‌شود، تصریح کرد: مجموعه تلویزیونی جهاد سبز به عنوان یکی از تولیدات برتر در حوزه اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه آموزه‌های اقتصاد مقاومتی باید در قالب‌های مختلف از جمله فیلم و صوت به مردم انتقال داده شود، گفت: مجموعه حرفه‌ای‌ها توسط صدا و سیما استان قم به منظور معرفی کارآفرینان برتر تولید می‌شود.

لطفی‌نیاسر یادآور شد: قم با 27 ساعت تولید برنامه در تیرماه جایگاه دوم را میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است و سیمای استان برای حضور در جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقتصاد مقاومتی برنامه مشخصی را در دستور کار دارد.

مدیرکل صدا و سیما استان قم با اشاره به تولید تله فیلم اقتصاد مقاومتی برای فعال‌سازی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قم اضافه کرد: برنامه تلویزیونی «فوت کوزه‌گری» برگرفته از فعالیت‌های بسیج در حوزه اقصتاد مقاومتی از شبکه نور پخش می‌شود.

وی از پیگیری موضوع‌های اقتصاد مقاومتی در گفت‌و‌گوهای ویژه خبری برای بررسی چالش‌ها و موانع یاد کرد و ادامه داد: برنامه مهر بانو برای بررسی نقش بانوان در تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از اقدامات صدا و سیما استان قم در سال جاری است.

لطفی‌نیاسر با بیان اینکه بخش خبر مرکز قم در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال است، مطرح کرد: این بخش در سال جاری نزدیک به 249 گزارش و خبر تولید داشته و در پوشش برنامه‌های استانی اقتصاد مقاومتی، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان قم، پیگیری مطالبات مردم و دستگاه‌های اجرایی، معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندی‌های استان و فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف کالاهای داخلی از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با همکاران خود رقابت کنند، تصریح کرد: همکاری نکردن دستگاه‌ها و کارشناسان با رسانه‌ها در ارائه اطلاعات، وجود ظرفیت پایین انتقادپذیری در برخی از مسؤولان، نبود بودجه کافی برای تولید فاخر و ترس بخش خصوصی از دستگاه‌های دولتی از مهم‌ترین موانع تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل صدا و سیما استان قم خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات مذکور باید مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تامین محتوای برنامه‌ها، پاسخگویی به سؤالات، تشکیل جلسات ویژه میان صدا و سیما و دستگاه‌های دیگر و برگزاری ‌جشنواره هنری اقتصاد مقاومتی مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تبیین سیره بزرگان دینی همانند آیت‌الله علوی گرگانی در حال پیگیری است، گفت: صدا و سیما استان قم به دنبال جریان سیاسی نیست و با نگاه به اهداف اصلی نظام اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار