استاندار ایلام گفت: در جریان همایش استانداران سراسر کشور از ولی الله سیف برای سفر به این استان دعوت شد که به احتمال زیاد این دیدار پس از هفته دولت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 16 August 2016
استاندار ایلام از احتمال سفر رئیس کل بانک مرکزی به این استان پس از ایام هفته دولت خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاری استان گفت: در جریان همایش استانداران سراسر کشور از ولی الله سیف برای سفر به این استان دعوت شد که به احتمال زیاد این دیدار پس از هفته دولت انجام خواهد شد.


وی ابراز امیدواری کرد در صورت انجام شدن این سفر مشکلات پیش روی سیستم بانکی استان ایلام در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مرتفع شود.


استاندار ایلام یادآور شد: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان هم اکنون به مشکل تامین سرمایه در گردش و نقدینگی روبرو هستند که در همایش استاندران که مدیران عامل بانک ها نیز حضور داشتند، مدیران بانک های سپه صادرات، سپه و ... بر ارائه تسهیلات برای رفع مشکلات این واحدها تاکید کردند.


مروارید ادامه داد: هم اکنون بیشتر واحدهای تولید استان با ظرفیت بسیار کمتری فعالیت می کنند که در صورت حمایت و تامین نقدینگی ضمن افزایش تولید می توان اشتغالزایی را برای تعدادی زیادی از جوانان بیکار و تحصیل کرده استان نیز ایجاد کرد.


وی تاکید کرد: این استان با توجه به ذخائر عظیم انرژی می تواند به یکی از قطب های حوزه نفت و گاز تبدیل شود ولی تحقق این امر با منابع استانی بسیار سخت است و باید از اعتبارات ملی و کمک بانک های عامل برای رسیدن به این امر بهره گرفت.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این جلسه گفت: برنامه ریزی لازم برای تعیین تکلیف بدهی و تامین سرمایه در گردش ۱۴ واحد صنعتی استان انجام گرفته و این واحدها بزودی وارد چرخه تولید خواهند شد.


حشمت الله عسگری افزود: تمامی مدیران استان برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند و بدون شکی یکی از مهم ترین موارد محقق شدن این امر استفاده از ظرفیت های بومی هر منطقه و تلاش برای شکوفایی اقتصادی استان ها با در نظر گرفتن مزیت های نسبی است./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار