کد خبر: ۲۷۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 16 August 2016
به گزارش تابناک یزدمدیر کل دفتر شهری، روستایی و امور شوراهای استانداری با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت شهرداری‌ها در توسعه کتابخانه‌ها عمومی استان، گفت: در سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال از سوی شهرداری‌های استان به نهاد کتابخانه‌های عمومی پرداخت شده است.

"محمود شاکری شمسی" در نشست مشترک شهرداران با نهاد کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش شهرداری‌ها در ارتقای کمیت و کیفیت کتابخانه‌های سطح استان،‌ اظهار کرد: طبق آمارهای موجود، شهرداری‌های استان یزد در سال گذشته بیش از 15 میلیارد ریال به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کمک کرده‌اند.

وی با بیان این که طبق قانون، شهرداری‌ها موظف به پرداخت نیم درصد از کل درآمد خود به حساب انجمن کتابخانه‌ها هستند،‌ گفت: در سال گذشته علاوه بر اختصاص مبلغ نقدی به نهاد عمومی کتابخانه‌های استان، مبلغ چهار میلیارد ریال به صورت غیر نقد از سوی شهرداری‌ها به این نهاد کمک شده است.

مدیر کل دفتر شهری، روستایی و امور شوراهای استانداری با اشاره به ضرورت ایجاد همبستگی بین شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: توسعه بیش از پیش فرهنگی جامعه مستلزم احساس مسئولیت دستگاه‌های مختلف و بسترسازی فرهنگی مناسب است.

شاکری شمسی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از جمله راهکارهای موثر در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگ عمومی جامعه دانست و بیان کرد: شهرداران ارتقاء فعالیت‌ها و شاخص‌های فرهنگی استان را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی،‌ آموزشی و فرهنگی استان، تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندکاران فرهنگی و آموزشی نظام،‌ زمانی می‌توانند نسل جدید به سمت ارزش‌های دینی و علمی بومی هدایت کنند که با ترویج فرهنگ مطالعه بستر مناسب برای حذف تمایلات منفی و جایگزینی فعالیت‌های فرهنگی را فراهم کنند.

"رقیه دوست فاطمی‌ها"مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان گزارشی از میزان هزینه‌های جاری و ضروری کتابخانه‌ها و عملکرد این نهاد فرهنگی ارائه کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار