مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام با بیان اینکه طرح تشدید جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و استانداری در دستور کار است، گفت: بیش از 80 درصد متکدیان استان ایلام غیر بومی هستند.
کد خبر: ۲۸۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 21 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده اظهار کرد: کمتر از 10 درصد از متکدیان استان ایلام نیازمند واقعی هستند که پس از شناسایی، پرونده آنها برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده می شود.

وی افزود: ستاد ساماندهی متکدیان در استان و شهرستان ها با هدف ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه های اجرایی و ارتقای کارایی و بهبود روش های مربوط به مبارزه با تکدی گری و جمع آوری، شناسایی و تعیین وضعیت افراد متکدی و موارد مشابه و همچنین تنظیم وظایف دستگاه های عمومی و دولتی تشکیل شده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه طرح تشدید جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و استانداری در دستور کار است، تاکید کرد: بیش از 80 درصد متکدیان استان ایلام غیر بومی هستند.

به گفته وی، بیشتر متکدیان از اتباع و مهاجران خارجی هستند که پس از شناسایی و جمع آوری از طریق اداره اتباع نیروی انتظامی رد مرز می شوند.

وی یادآور شد: متکدیان مهاجر استان که درصد قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند، عمدتا زن و ساکن مناطق حاشیه ایی هستند که برخی از آنها به دلیل مشکلات اخلاقی، پایبند نبودن به مسائل اجتماعی و سعی در کسب درآمد از راه های نامشروع مانند دزدی، اغفال آسیب های زیادی بوجود می آورند.

وی گفت: با همکاری مددکاران اجتماعی بهزیستی وضعیت کودکان کار نیز پس از جمع آوری مورد بررسی قرار گرفت که در صورت بد یا بی سرپرست بودن، سرپرستی شان به بهزیستی واگذار می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام افزود: از متکدیان معتاد هم پس از جمع آوری تست های چند گانه گرفته می شود تا نوع بیماری آنها مشخص شود و سپس برای ترک اعتیاد به مراکز ترک ارجاع می شوند.

مهر علیزاده اضافه کرد: براساس ماده 712 و 713 و 1173قانون مجازات اسلامی تکدی گری جرم قابل تعقیب و مجازات است که براساس بند پنج ماده 55 قانون شهرداری ها جمع آوری متکدیان و اسکان موقت تا تعیین تکلیف وظیفه شهرداری است و ماموران انتظامی بر اساس بند چ ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به برخورد با ولگردی به عنوان یک جرم مشهود، هستند.

طرح تشدید جمع آوری و ساماندهی متکدیان استان ایلام با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام و همکاری شهرداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، فرمانداری ایلام، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دادگستری، تبلیغات اسلامی استان ایلام، صدا و سیمای مرکز ایلام و سازمان مردم نهاد شهروند شهر آفرین شهریور ماه امسال اجرا می شود. /ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار