مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت: در راستای حمایت دولت از کشاورزان و پیشگیری از متضرر شدن آن‌ها سال قبل در‌ بوشهر ۶۱ هزار و ۹۳۲ تن محصول از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شد.
کد خبر: ۲۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 27 April 2015
تابناک بوشهر: علی قنبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های تعاون روستایی خرید محصولات کشاورزی است اظهار داشت: تعاون روستایی علاوه بر حمایت از کشاورزان در عرضه مستقیم محصولات کشاورزان در غرفه‌های گوناگون نقش دارد.

وی ایجاد تشکل‌های کشاورزی را از دیگر وظایف تعاونی روستایی دانست و گفت: ایجاد و توسعه تشکل‌های بخش کشاورزی و حمایت و نظارت بر این تشکل‌ها به منظور توسعه بخش کشاورزی از دیگر وظایف مهم سازمان تعاون روستایی است.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر از خرید 61 هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر به صورت توافقی خبرداد و بیان کرد: در راستای حمایت دولت از کشاورزان و پیشگیری از متضرر شدن آنها 61 هزار و 932 تن محصول از کشاورزان استان بوشهر سال قبل به صورت توافقی خریداری شد.

قنبری با اشاره به اینکه خرید محصولات از کشاورزان استان بوشهر سال قبل افزایش 2.3 برابری نسبت به سال ماقبل آن دارد بیان کرد: سال 92، 25 هزار و 990 تن محصول از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شد که این رقم در سال گذشته به بیش از 61.9 هزار تن افزایش یافت.

وی تصریح کرد: تعاون روستایی استان بوشهر سال گذشته در دو مرحله محصول گوجه فرنگی از کشاورزان به سبب کاهش قیمت آن در بازار خریداری کرد تا از وارد آمدن خسارت بیشتر به آنان جلوگیری کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر با بیان اینکه 72 درصد محصولات  خریداری شده گوجه فرنگی است گفت: در اردیبهشت و اسفند سال قبل ، 45 هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریده شد که بیش از 72 درصد خریدهای توافقی محصولات کشاورزان استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

قنبری از خرید پنج هزار تن گندم به صورت توافقی از کشاورزان استان بوشهر خبر داد و گفت: اداره کل تعاون روستایی استان بوشهردر شش شهرستان این استان فعالیت دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار