کد خبر: ۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰ 04 February 2015

حضور زنان در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.
فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در همایش آئینه آفتاب که با موضوعییت تحکیم بنیان خانواده با حضور مسئولین کانون های بانوان شهرستان درفرهنگسرای امام علی (ع ) هشتگرد برگزار شد،ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر فرصت بازنگری در ارزشها و آرمانهاست و هدایت زنان جامعه اسلامی در مسیر اسلام و ارزشهای الهی را یکی از هنرهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري ساوجبلاغ ابوالقاسم پالیزگیر افزود : بانوان ایران اسلامی از ابتدای انقلاب سهم بسزایی در پیشبرد برنامه و فعالیتهای انقلاب داشته اند.
وی ضمن مهم خواندن تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: مسلما دستیابی به پیشرفت های علمی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ، تحکیم بنیاد خانواده تعمیق باورهای دینی و نهادینه سازی فرهنگ بومی و ملی بدون حضور چشمگیر بانوان میسر نمی شود.
پالیز گیر به نقش مهم زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور زنان در حوزه های مختلف پس از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است .
وی ادامه داد: بايد با كارهاي فرهنگي و ارائه آموزش‌های همگانی و انتخاب هشدارهای مناسب، خانواده‌ها را نسبت به پيامدهاي بدحجابی آگاه كرده و  اقدامات سلبي را در پايان همه اين امور قرار داد.
پالیز گیر ماهواره را مهمترين وسيله اشاعه بي‌حجابي در جامعه دانست و اظهارکرد: برنامه‌هاي ماهواره درصدد اشاعه فرهنگ بي بند و باري و ضربه زدن به بنيان خانواده هستند.
وی با بیان اينكه استفاده از ماهواره موجب گسستگي در بعضي از خانواده‌ها شده است، افزود: انجام كارهاي فرهنگي با همدلي و همسويي همه نهادها و سازمان‌هاي دولتي با هدف مشخص تنها راه مقابله با حملات فرهنگي ماهواره است.
فرماندار ساوجبلاغ بااشاره به اینکه بهره گیری از علوم و معارف الهی بهترین الگوی تحکیم بنیان خانواده است، تصریح کرد: الگوگیری از افرادی که در مسیر الهی، محکم و استوار هستند، تضمین کننده رشد، کمال و سلامت اخلاقی و اجتماعی جامعه است.
وی نظارت بیشتر خانواده‌ها بر اثرات مخرب ماهواره بر نواجوانان و جوانان را خواستار شده و از خانوادها خواست، ارزش‌ها، باورها و رویه‌های فرهنگی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را تحت تأثیر  برنامه‌های مخرب ماهواره‌ها قرار ندهند
پالیز گیر در ادامه گفت : تبیین و ترویج گفتمان حضرت امام خمینی (ره) ضامنی برای تداوم انقلاب اسلامی است و اگر شخصیت واقعی امام (ره) را به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی نکنیم ظلم ناخواسته ای را انجام داده ایم.
فرماندار ساوجبلاغ  افزود : آنچه مورد خواست امروز نسل جوان است این است که در کنار دستاوردهای علمی، عمرانی و فرهنگی و اقتصادی، دستاوردهای معنوی انقلاب نیز به نسل جوان گفته شود.
وی عنوان کرد : از مهمترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی این است که مردم جایگاه و شخصیت یافته اند و در تعیین سرنوشت خود سهیم هستند و امروز مردم سالاری دینی بعنوان یک الگو برای سایر کشورها شناخته شده است.
فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد : اوج حضور زنان و استواری آنان در هشت سال دفاع مقدس جلوه گر شد و فداکاریهای همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران در سی و شش سالی که از عمر انقلاب می گذرد ستودنی است .
پالیزگیر  گفت: امروز حضور زنان ایرانی در عرصه های مختلف با شور و شعور و همراه با آزادی و آگاهی است و توسعه پایدار در ایران اسلامی بدون حضور زنان محقق نخواهد شد.
وی در خاتمه از نمایشگاه انقلاب در سالن فرهنگسرای امام علی(ع) بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار