رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: جالب است 50 درصد مهندسان حوزه عمران و ساخت و ساز فاقد پروانه فعالیت هستند.
کد خبر: ۲۹۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 04 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، هوشیار ایمانی در جلسه بررسی مشکلات نظام مهندسی ساختمان در اردبیل اظهار کرد: ما با قوانین متناقض ادارات در برخورد با تخلفات ساختمانی روبه‌رو هستیم به طوری که راه و شهرسازی متفاوت از شهرداری و بنیاد مسکن در این زمینه عمل می‌کند در حالی که باید با یک دستورالعمل خاص جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی و تخلفات در این حوزه گرفته شود.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی و غفلت‌ها در حوزه ساخت و ساز سبب شده تا ما یک نمای ساختمان به هم ریخته و عجیب و غریبی را در سطح شهر شاهد باشیم، تصریح کرد: باید طراحی نمای ساختمان در دست دولت باشد تا هر کس به سلیقه خود نتواند نمایی را اجرا کند تا چهره کریه و عجیب و غریب به شهر داده نشود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در مورد بیمه مهندسان و غفلت‌های انجام شده در این زمینه گفت:‌ این غفلت سبب شده تا 50 درصد مهندسان ما فاقد پروانه فعالیت باشند و نتوانند از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

ایمانی افزود: هزینه پرداخت بیمه بسیار بالاست و تا زمانی که این رقم پایین نیاید، قطعاً مهندسان با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی اجرا شده با ظرفیت بسیار پایین تناسبی با تعداد مهندسان ندارد و باید فکری به حال جذب مهندسان بیکار شود، بیان کرد: بدبختی‌هایی که ما در نظام مهندسی با آن روبه‌رو هستیم از تفکیک نامناسب زمین شروع می‌شود به طوری که صنعت ساختمان از گذشته دور با یک شرایط خاص منطقه‌بندی و بی‌توجهی به ابعاد زمین با شرایط تفکیکی گریبانگیر است که ضرورت دارد در این زمینه معایب و مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، صدور خدمات مهندسی را از ضروریات توصیف کرد و ادامه داد: اخلاق حرفه‌ای نباید در این حوزه مورد غفلت و یا بی‌توجهی قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار