استاندار البرز با بیان اینکه تحقق دولت الکترونیک از منویات مقام معظم رهبری است و باید به صورت ویژه توسط مدیران اجرایی شود،گفت: با توجه به استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی متعدد در این استان و از سوی دیگر صنایع و واحدهای تولیدی که به چرخه اقتصادی البرز می پیوندند، پهنای باند اینترنت استان البرز باید بر مدار افزایش و شتاب بیشتری قرار گیرد.
کد خبر: ۲۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 05 September 2016

سیدحمیدطهائی " دومین جلسه توسعه خدمات دولت الکترونیک استان در سال 95"، با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان در شهرهای مختلف پراکنده شده اند، گفت: ایجاد بسترهای دولت الکترونیک در شهرهای پرتراکم، در نهایت درصد قابل توجهی را تحت پوشش خدمات الکترونیکی قرار خواهد داد.

طهائی با تأکید بر لزوم مشارکت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با شهرداری در ایجاد این بسترها افزود: بانک جامعی از اطلاعات شهری در بدنه شهرداری بوجود آمده که با لینک بین این دو مجموعه و تبادل اطلاعات زیرساختی بخش قابل توجهی از اهداف محقق خواهد شد.

استاندار البرز با بیان اینکه سفارش مقام معظم رهبری تحقق اقتصاد مقاومتی است و سه وکیل در کمیسیون تلفیق متشکل از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در بحث برنامه ششم توسعه داریم بنابراین باید همت ویژه ای را برای تحقق این مهم در برنامه توسعه محور استان بکار گیریم.

وی افزود: باید بررسی شود که چه طرح هایی برای استان در سند آمایش در برنامه ششم توسعه دیده شده است و به صورت ویژه این مهم بررسی شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از سرمایه گذاری های تهران بزرگ در استان البرز انجام می شود؛ تصریح کرد: 20 گیگ اینترنت نیاز استان را با توجه به استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی این استان و از سوی دیگر توسعه شرکت ها و موسسات بخش خصوصی و همچنین در آینده نزدیک شهر آی سی تی برطرف نمی کند و سرعت اینترنت باید بیش از رقم پیش بینی شده باشد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم مدیریت شهرداری در ایجاد زیرساخت های فیبرنوری افزود: با تقسیم کار بین مخابرات و شهرداری و تفکیک وظایف در نقاط مختلف شهری، جهادی عملیاتی را برای ایجاد زیرساخت های خطوط ارتباطی مشترک ایجاد کرد.

استاندار البرز گفت: موازی کاری در این زمینه هدر رفت هزینه هاست و این با راهبردهای اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

در این جلسه معاون توسعه منابع انسانی و توسعه امور اقتصادی استانداری، مدیران کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری و استان البرز و همچنین جمعی از فعالان عرصه فناوری اطلاعات نیز حضور داشتند.

براساس این گزارش،تا پایان برنامه ششم توسعه 100 درصد خدمات دولت باید بصورت الکترونیکی ارائه شود.تأمین زیرساخت های ارائه حداقل چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت در 80 درصد روستاها از جمله چشم اندازهای فناوری اطلاعات بشمار می رود.توسعه شبکه فیبرنوری برون استانی، توسعه شبکه فیبرنوری درون استانی، توسعه شبکه های نسل سوم و چهارم، دسترسی اینترنت پرسرعت روستاهای استان از برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بود که به استاندار گزارش داده شد و دستگاه های برتر در ارائه خدمات الکترونیک نیز معرفی شدند.

بر اساس اعلام اداره کل فناوری اطلاعات، بزودی 140 خدمت در بخش کشاورزی، در استان بدون مراجعه به این مرکز انجام خواهد شد.ایجاد درگاه واحد استانی، راه اندازی سامانه استعلامات، فاز دوم پروژه فیبر داخل استان، پایش استاندارد سازی و رتبه بنده پرتال های دستگاه های اجرایی، تجهیز کلیه دهیاری ها به سامانه سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور، از برنامه های آتی اداره کل فناوری اطلاعات است که به استاندار گزارش داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار