کد خبر: ۲۹۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 September 2016


مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: 40 درصد زکات جمع آوری شده صرف پروژه های عمرانی عام المنفعه و مابقی برای معیشت نیازمندان هزینه می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی کمیته امداد استان البرز، نفجعلی انتظاری در اولین نشست هم اندیشی کارگروه زکات منطقه دو کشور در کرج افزود: اجرای دقیق قانون زکات نیاز به پشتیبانی و حمایت مسئولان عالی کشور دارد.

وی افزود : آگاهی بخشی عمومی و مستند سازی کارهای انجام شده در حوزه زکات به منظور اعتماد سازی در بین مودیان، خیرین و مردم امری ضروری است و باید در این زمینه از همه ظرفیت های موجود به ویژه رسانه ها حداکثر بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت زکات در شهرستان ها می بایست به صورت منطقه ای انجام شود، ادامه داد: مبلغان زکات باید به صورت مستمر به خیرین مراجعه و نیازهای مهم و ضروری محرومان را به اطلاع آنان برسانند .

انتظاری همچنین با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای فرهنگ سازی زکات در بین سنین مختلف ، گفت : مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقطه شروع خوبی برای نهادینه کردن مبانی ، تعاریف و ضرورت های پرداخت زکات در بین نوجوانان و جوانان هستند .

وی با ارایه توضیحاتی درخصوص لزوم ایجاد کمیته های تخصصی در امور مختلف زکات ، افزود: پیشنهاد مشخص ما تشکیل سه کمیته مشخص در موضوعات پژوهش ، فرهنگ سازی و اقتصادی به ریاست اعضای شورای زکات کشور است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور یادآور شد : تشویق و تقدیر از خیرین زکات موضوعی است که می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد و نیاز به ساز و کار منسجم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار