رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت سیب‌‍‌زمینی از فروردین‌ماه امسال در استان اردبیل آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۲۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 28 April 2015
به گزارش تسنیم، عدیل سروی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: بیش از 14 هزار بهره‌بردار در استان اردبیل به کشت سیب‌زمینی مشغول هستند و استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید سیب‌زمینی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 840 هزار تن سیب‌زمینی در دشت اردبیل توسط کشاورزان تولید شده است، افزود: انتظار می‌رود امسال نیز تولید سیب‌زمینیی در استان اردبیل در حد مطلوب باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: کشاورزان استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی از مهارت فوق‌العاده‌ای برخوردارند و توانسته‌اند باکیفیت‌ترین سیب‌زمینی کشور را در استان اردبیل تولید کنند.

سروی با بیان اینکه دشت اردبیل یکی از مستعدترین مناطق برای کشت سیب‌زمینی محسوب می‌شود، گفت: سیب‌زمینی یکی از محصولات استراتژیک کشور بوده که می‌تواند روند توسعه اقتصادی استان را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته متاسفانه به دلیل کمبود صادرات سیب‌زمینی کشاورزان استان به مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند، بیان کرد: امیدواریم در سال زراعی آینده صادرات سیب‌زمینی از استان اردبیل رونق بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون با توافقات انجام شده بین مسئولان کشور ایران و آذربایجان صادرات 40 هزار تن سیب‌زمینی به کشور آذربایجان آغاز شده است، افزود: با صادرات این مقدار محصول قیمت سیب‌زمینی به حد مناسبی می‌رسد.

سروی یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی به ویژه محصول سیب‌ز‌مینی را نبود صنایع تبدیلی در این حوزه دانست و گفت: دولت یازدهم در این راستا اعتبارات ویژه‌ای را در نظر گرفته که امیدواریم با جذب این اعتبارات بتوانیم صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی در استان را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی به ویژه در تولید سیب‌زمینی انجام می‌شود که کشاورزان سیب‌زمینی‌کار باید هر چه زودتر نسبت به اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های زراعی خود اقدام کنند که دولت نیز در این راستا اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

انتهای پیام/


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار