کد خبر: ۲۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 29 April 2015
«آلن ایر» (alan eyre)سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا شما دوست دارید کجا زندگی کند می گوید دوست دارم در ابرکوه یزد، و در بالا شهر آن زندگی کنم.

   نخستین سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا "آلن ایر" است. او سابقه ریاست دفتر ایران در کنسولگری آمریکا در"دبی" را دارد. وی تاکنون ایران را ندیده، اما با فرهنگ ایرانی آشنایی کامل دارد و به خوبی فارسی صحبت می‌کند.

 

او که مدعی است یک ایران دوست است، همواره انگشتر عقیقی به دست می‌کند، ایر همواره سعی بر این دارد که حس ایران دوستانه خود را نمایش دهد.

  حرکات و حرف‌های او نشانگر این است که او به دنبال برقراری ارتباطی دوستانه با ایران است و از موانع آمریکا درباره حمله نظامی و گزینه‌های نظامی صحبت نمی‌کند، اما گزارشها و اخبار بسیاری درباره وی منتشر شده که حکایت از جاسوس بودن وی می‌کنند.

 
 

  براساس گزارش‌ها، آلن ایر با هزینه و بورسیه "سازمان جاسوسی آمریکا" (CIA) زبان فارسی را یاد گرفته و در تمام طول مدت فعالیت خود تا قبل از انتخابش به عنوان سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه در کشورهای سوریه امارات، دبی و جمهوری آذربایجان به عنوان مسئول میز ایران برای سازمان جاسوسی آمریکا فعالیت و از ایرانی‌ها جاسوسی می‌کرد.


 آلن ایر در فیسبوک شخصی خود درباره مسائل روز ایران اظهارنظر می‌کند و خود را در غم و شادی ایرانیان سهیم می‌داند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار