فرماندار روانسر با بیان اینکه از چندین سال گذشته تاکنون تنها بخشی از مسیر غار قوری قلعه باز شده و گردشگران تمایل زیادی به دیدن سایر بخش های غار را دارند؛ خواستار توسعه و بازگشایی بیشتر مسیر این غار برای بازدید گردشگران شد.
کد خبر: ۲۹۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 12 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ؛حسین ویسمرادی در پنجمین جلسه کارگروه گردشگری استان کرمانشاه که یکی از دستور کارهای آن اصلاح طرح جامع گردشگری غار قوری قلعه بود؛ افزود: غار قوری قلعه شهرت جهانی دارد و در طول سال گردشگران زیادی این غار را به عنوان مقصد گردشگری تعیین می کنند از این رو عدم توسعه غار توجیهی ندارد.
او از اینکه اجازه بازگشایی مسیر کشف شده غار داده نمی شود انتقاد کرد و گفت: اگر امروز اطراف غار قوری قلعه به مکانی گردشگری تبدیل شده به واسطه همین غار است و بسیاری از گردشگران علاقه مند به دیدن مسیرهای بیشتری از غار را دارند.
فرماندار روانسر در ادامه همچنین خواستار اعمال مدیریت در ساماندهی اطراف این غار شد و گفت: به دلیل عدم مدیریت امروز شاهد نوعی نابسامانی در استقرار کانتینرها، دستفروشان و مغازه های واقع در این محل هستیم.
ویسمرادی همچنین خواستار توجه جدی به وضعیت زیرساخت ها در این نقطه گردشگری شد و افزود: باتوجه به اینکه روستای قوری قلعه هم جزو روستاهای هدف گردشگری است باید در زمینه اختصاص اعتبارات مورد نیاز توجه بیشتری به این منطقه شود.
او با بیان اینکه امسال 10 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت های روستا و محوطه غار قوری قلعه اختصاص داده شده است این رقم را پایین دانست و افزود: این میزان اعتبار باتوجه به حجم بالای گردشگران، جوابگوی این محل نیست.او به موضوع وضعیت فاضلاب روستای قوری قلعه و محدوده گردشگری غار نیز به عنوان یکی از مسایل مورد مناقشه مردم روستا با مجریان طرح گردشگری اشاره کرد و گفت: باید این موضوع به صورت جدی و به منظور تعیین تکلیف در دستور کار مسوولان حوزه های ذیربط قرار گیرد.
غار زیبای قوری قلعه، هفتمین اثر طبیعی ملی ایران است که هرسال به ویژه در ایام نوروز گردشگران زیادی را جذب می کند. این غار بزرگترین غار آبی خاورمیانه در 25 کیلومتری شهر روانسر (به سمت پاوه) و در 85 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار