به ورشکستگان سیاسی هشدار می دهیم چشم طمع از قشر مهم و میلیونی معلمین بردارند و بساط مزورانه خود را جای دیگری بگسترانند.
کد خبر: ۲۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 30 April 2015

به گزارش تابناک یزد از عصر فرهنگ، جمعی از فرهنگیان استان یزد در آستانه روز معلم بیانیه ای صادر کردند که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«حضرت امیرمومنان علی علیه السّلام: اگر پدران سبب زندگی هستند پس آموزگاران حکمت و دین سبب خوبی و زیبایی زندگی می باشند. »         شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید،ج ۲۰، ص ۲۶۱٫

نامگذاری سالروز شهادت بزرگ معلم انقلاب اسلامی استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم فرصت مناسبی است تا عموم جامعه و مسئولین ضمن تکریم مقام علم و معلم، زحمات این قشر فرهیخته را ارج گزارند. معلمان ایران اسلامی علاوه بر رسالت سترگ نشر علم و معرفت و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان که وظیفه اولیه خود قلمداد کرده اند و می کنند، در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن نقش اساسی برعهده داشتند. معلمان متعهدی که بیداری جامعه را طالب بودند به عنوان بازوی فعال انقلاب در به صحنه آوردن دانش آموزان نقشی اساسی عهده دار بوده اند. شهادت دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ موید این ادعا است.

هشت سال دفاع مقدس عرصه بزرگ امتحان دیگری بود که جامعه فرهنگیان سربلند از آن بیرون آمدند. حضور ۸۷ هزار معلم در جبهه های جنگ و تقدیم ۲۴۸۷ شهید به انقلاب اسلامی نشان افتخاری است که بر سینه این قشر زحمتکش و دردمند می درخشد.

نقش اساسی و عمده معلمان و فرهنگیان در رشد پرشتاب علمی کشور در سالهای اخیر هم مرهون مجاهدت اسوه های ایثار و فداکاری منادیان علم و معرفت است.

با عنایت به سوابق ارزشمند و درخشان قشر فرهنگی در رشد و بالندگی کشور اسلامی مان و اهمیت و تاثیر گذاری آن بر سرنوشت کشور، دشمنان مکتب اسلام و میهن عزیزمان نقشه های زیادی در سر می پرورانند تا به آن ضربه وارد کنند.

واضح است که معلمان همانند دیگر اقشار جامعه در وضعیت اقتصادی کنونی با مشکلات زیادی روبرو هستند. اما به جهت حفظ شان و جایگاه معلمی در بسیاری از عرصه ها امکان ورود ندارند. وجاهت و وزانت یک معلم هم اجازه نمی دهد تا برای رفع مشکلات معیشتی به برخی از مشاغل به عنوان شغل دوم روی آورد. از سوی دیگر معلم باید بدون داشتن دغدغه های مالی و معیشتی به دنبال بالا بردن رتبه علمی و آموزشی خود باشد تا بتواند به وظیفه اصلی خود بپردازد.

اینجاست که انتظار می رود مسئولان دولتی و بویژه وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات معلمان وظیفه و تعهد خود را فراموش نکنند.


چندی است عده ای از همکارانمان با توجه به گذشت ۲ سال از عمر خدمتگذاری دولت محترم و برآورده نشدن شعارها و وعده های دولتمردان، در سراسر کشور به اقدامات اعتراضی از قبیل تجمع و تحصن روی آورده اند. شیوه ای که با عنایت به شواهد و قرائن، بستر سوء استفاده بعضی از جریانات و احزاب سیاسی شده است تا با موج سواری بر روی خواسته ها و مطالبات معلمان به مطامع مطلوبشان برسند.

با عنایت به مطالبی که ذکر شد چند نکته را خطاب به مسئولین محترم، فرهنگیان عزیز و والدین گرامی دانش آموزان متذکر می شویم:

از ریاست محترم جمهوری انتظار می رود با توجه به وعده ها و قول هایی که در انتخابات ۹۲ به مردم دادند توجه ویژه ای به وضعیت معیشتی فرهنگیان مبذول دارند.


دیده می شود عناصر سیاسی که در مسئولیت های ستادی وزارت آموزش و پرورش نفوذ کرده اند با خوشایند قلمداد کردن تجمعات اعتراضی معلمان آن را به مثابه اهرم فشار بر مجلس شورای اسلامی و … می دانند. ما ضمن اعتراض به این رفتارهای ناپسند، انتظار داریم برای حل مشکلات فراوان سیستم آموزشی کشور تدبیری بیندیشند و بدانند که عمر این مسئولیت ها بسیار زودگذر است و این در حالی است که نیمی از عمر دولت یازدهم سپری شده است.


به ورشکستگان سیاسی هشدار می دهیم چشم طمع از قشر مهم و میلیونی معلمین بردارند و بساط مزورانه خود را جای دیگری بگسترانند. به طور حتم قشر تحصیل کرده و بیدار فرهنگی اجازه سوءاستفاده از مشکلات صنفی خود را به کسی نخواهد داد و این بازیگران سیاسی نتیجه معکوس خواهند گرفت.

به همکاران محترم و ارجمندمان توصیه می کنیم مطالبات به حق خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و ارزش معلمی خود را با حضور در کنار خیابان ها و مراکز دولتی پایین نیاورند. چرا که چشم میلیونها دانش آموز آینده ساز این کشور به رفتارها و اعمال ما به عنوان الگو دوخته شده است.

به والدین محترم دانش آموزان مان عرض می کنیم از افت آموزشی فرزندانشان بخصوص در ایام پایانی سال تحصیلی و امتحانات نگرانی نداشته باشند چرا که عموم جامعه معلمان کشور با تعهد به انجام وظایف قانونی و شرعی خود نهایت سعی خود را برای تعلیم و تربیت مناسب دانش آموزان انجام خواهند داد.

 

والسلام علیکم
جمعی از فرهنگیان استان یزد
۹۴/۲/۸

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار