کد خبر: ۲۹۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 18 September 2016


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه در حوزه پوشاک مدارس ۱۸ فقره پرونده برای ۱۸ مدرسه تشکیل شده است، گفت: برخی از احکام انفصال دائم از خدمات دولتی و برخی برکناری از سمت به صورت موقت صادر شده که در حال حاضر قطعی نشده است.

علی‌اکبر مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: طرح نظارتی مشترک تعزیرات حکومتی البرز، بازرسی اصناف و صنعت و معدن روی کالاهای مورد نیاز برای آغاز سال تحصیلی آغاز شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه این طرح از 15 شهریور ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: این طرح در استان البرز 5 روز زودتر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا 15 مهرماه سال جاری ادامه دارد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 473 فقره پرونده در حوزه لباس فرم مدارس، کیف و کفش و لوازم التحریر تشکیل شده است.

مختاری با بیان اینکه در حوزه پوشاک مدارس 18 فقره پرونده برای 18 مدرسه تشکیل شده است، ادامه داد: احکام برخی از مدیران مدارس صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید با این افراد برخورد کند، افزود: برخی از احکام انفصال دائم از خدمات دولتی و برخی برکناری از سمت به صورت موقت صادر شده است که در حال حاضر قطعی نشده و قابل تجدید نظرخواهی هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با بیان اینکه عملکرد این مدیران در زمینه پوشاک مدارس نامطلوب بوده است، افزود: این مدیران در زمینه پوشاک مدارس وجوه مازاد از مردم دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه‌ کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات که با مدیریت معاون استاندار البرز و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش البرز برگزار شد، تصریح کرد: مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این جلسه تاکید کرد که هر مدیر مدرسه‌ای که در این حوزه دخل و تصرف داشته و مبالغی را مازاد دریافت کرده است باید با آن برخورد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز افزود: همچنین در این جلسه اعلام شد با اعلام تخلفات مدارس از سوی تعزیرات و تعیین حکم در این زمینه باز هم آموزش و پرورش با آن‌ها برخورد کند.

وی با اشاره به یکی از مدیران مدارس که وجه مازاد در زمینه پوشاک مدارس از مردم دریافت کرده بود، گفت: وی علاوه بر برگرداندن تمام وجوه مازاد به خانواده‌های دانش‌آموزان، از تمامی والدین امضا به همراه شماره تماس به سبب اثبات ارجاع مبالغ گرفته است.

مختاری با بیان اینکه آموزش و پرورش در بحث شهریه مدارس غیرانتفاعی هیچ گونه همکاری با تعزیرات حکومتی نداشته است، ادامه داد: اگر مردم شکایتی در این امر به تعزیرات منعکس کنند، تعزیرات طبق وظیفه قانونی خود اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی درخواست یک تیم مشترک از کارشناسان تعزیرات و آموزش و پرورش و حضور و بررسی شکایات مردم در مدارس را از آموزش و پرورش داشته است، گفت: اما آموزش و پرورش با استناد به بخشنامه‌های کشوری از این امر سرباز می‌زند.

مختاری با بیان اینکه نزدیک به 30 پرونده در زمینه لباس فرم مدارس موجود است، افزود: مابقی پرونده‌ها در زمینه کیف و کفش و لوازم‌التحریر است که بیشترین میزان تخلفات در زمینه گران‌فروشی بوده است.

وی با اشاره به قاچاق لوستر در استان البرز، گفت: 2 محموله سنگین لوستر در کرج با ارزش تقریبی ریالی 900 میلیون تومان شناسایی شده که 500 میلیون تومان آن از 3 واحد صنفی مربوط به یک فرد و محموله دیگر از یک منزل مسکونی در کرج کشف و ضبط شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار