کد خبر: ۲۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 01 May 2015
مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: کارگران باید دارای پروانه مهارت فنی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، منوچهر شیبانی‌اصل پنج شنبه شب در مراسم جشن و تجلیل کارگران  شهرستان نور ، اظهار کرد: در ساخت‌وساز و امور ساختمانی نقش و اهمیت وجود کارگران ساختمانی بسیار حائز اهمیت است و ما باید نظام ساخت‌ و ساز کشورمان را در یک مجموعه واحد ببینیم که تمام عوامل مؤثر در کار عوامل محیطی را نیز دربر می‌گیرد، به همین خاطر امروز باید به فکر تفکر سیستمی باشیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای که نظام ساخت‌وساز را ارتقا می‌بخشند، کارگران هستند و در این مجموعه نقش و اهمیت مؤثری دارند، البته طراحی درست و مهندسی نظارت بر حسن اجرای کار نیز تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه نقش کارگران در افزایش عمر مفید ساختمان قابل انکار نیست اما نقش کارگران ماهر و منابع انسانی توسعه یافته در توسعه مهندسی امروز ضروری است، خاطرنشان کرد: بنابراین، این الزام وجود دارد که کارگران باید دارای پروانه مهارت فنی باشند.

این مسئول تصریح کرد: به‌ دلیل فعالیت‌هایی که برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی انجام‌شده استان مازندران به‌ عنوان پایلوت ایمنی کشور انتخاب شد.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مازندران نیز از 60 هزار ساعت آموزش در استان خبر داد و گفت: بحث ایمنی کارگران، با کار آموزشی و فرهنگ ایمنی کارگران از مهر ماه سال 92 آغاز شد اما با وجود 6 هزار ساعت آموزش در پنج شهرستان، این دوره قطع شد.

سید هادی ساداتی افزود: از ابتدای سال 93 برای این طرح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان نظام مهندسی از ما حمایت جدی کردند و سازمان نظام مهندسی در ابتدای کار مبلغ 100 میلیون تومان بودجه را به آموزش کارگران و مهندسان ساختمانی اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها شامل 6 ساعت ایمنی، سه ساعت قوانین و سه ساعت بهداشت است، از دستور وزیر کار برای اختصاص سهمیه جدید بیمه برای 100 هزار کارگر خبر داد و گفت: برای 700 هزار نفر نیز تا پایان سال برنامه‌ریزی شده است که در این ارتباط مطابق با اصل 29 قانون اساسی نیازمند مساعدت هستیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار