آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی رضا حکمتیان را به عنوان دادستان جدید شهرستان خاش منصوب و در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و شماری از مسئولان قضایی سیستان و بلوچستان و مسئولان خاش معرفی شد.
کد خبر: ۳۰۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 26 September 2016
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در آیین تودیع و معارفه دادستان شهرستان خاش گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاه رافت و عطوفت شکل گرفته و سیاست مهم دستگاه قضایی نیز تبیین همین نگاه برای اصلاح و بهبود امور است.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: بر حسب سیاستهای ابلاغی به قضات تاکید شده است فردی که برای جامعه ضرر ندارد و وجود او در نظم و انضباط جامعه اختلال ایجاد نمی کند نباید به زندان برود.
وی تصریح کرد: در مقابل؛ برخورد با سارقان مسلح و افراد گرگ صفت باید از سوی مسئولان دستگاه قضا قاطعانه باشد زیرا فرق است بین فردی که جرم انجام می دهد و فردی که سالم بوده و برای جامعه سودمند است.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در استان سیستان و بلوچستان که از کانون های حساس و مورد توجه برای سرمایه گذاری دشمنان است و از تنوع قومی و مذهبی بهره می برد تلاش می کنیم امنیت با نگاه مردمی و بر محور مردم ساکن در همین استان شکل بگیرد.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: افراد تنبیه شده که بواسطه جرمی در زندان افتاده و هم اینک اصلاح شده اند یقینا به جامعه بازمی گردند و در همین رابطه چنانچه فردی از شهرستان خاش در زندان به سر می برد که اصلاح شده و شرایطی را پیدا کرده که می تواند به جامعه بازگردد قطعا پیگیری می کنیم این فرد مفید را به جامعه خاش تحویل دهیم.
وی اظهار داشت: وجود یک زندانی زیبنده کشور اسلامی مان نیست لذا یکی از سیاستهای دستگاه قضایی حبس زدایی و کاهش ورودی به زندان ها و کاهش جمعیت کیفری در مراکز اصلاح و تربیت است.
رئیس کل دادگستری از وجود برخی اختلافات طایفه ای در سطح شهرهای استان گلایه کرد و افزود: قتل و تجاوز به حقوق انسانها از اعمال نکوهش شده ای است که در قرآن کریم به صراحت در خصوص آن آیه نازل شده و به تاکید قرآن مومن نیست کسی که همنوع خودش را نابود می کند و به او ضربه می زند.
وی ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آب، حفظ اراضی ملی، توجه به ظرفیتهای مردمی برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی را متذکر شد.
حمیدی گفت: تجهیز گروهک های تکفیری و تروریستی و ایجاد نا امنی از سوی دشمنان در اطراف کشورمان با هدف ضربه زدن به ایران صورت می گیرد که نیاز است با تقویت وحدت و همبستگی و تلاش برای حفظ امنیت و آرامش در جامعه و هوشیاری و شناخت از برنامه های تفرقه افکنانه، نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنیم.
رئیس کل دادگستری استان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا واگذاری امنیت به مردم استان را از اولویت های مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: با همکاری و تعامل مردم و نیروهای امنیتی و قضایی شاهد امنیت مطلوبی در سطح سیستان و بلوچستان هستیم.
وی بیان کرد: مردم برای ما مهم هستند و تاکید هم بر همین است که مردم یاری گر مسئولان برای حفظ امنیت باشند.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: مقابله با سارقان مسلح و بر هم زنندگان آرامش اجتماعی مورد توجه دستگاه قضایی بوده و در این مسیر برخوردهای سختی را با مخلان امنیت خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: استفاده از نیروهای و ظرفیتهای بومی متشکل از فارس و بلوچ و شیعه و سنی سیستان و بلوچستان برای انجام کارهای قضاوت و نیز اشتغال در حوزه های دادستانی و دادگستری شهرهای استان اولویت مهم ما در این منطقه است.
وی گفت: تغییر دادستانها و مدیران دادگستری ها یک موضوع و امری عادی تلقی می شود که برخی از این تغییرات برحسب درخواست خود افراد و برخی دیگر نیز بر حسب تشخیص ما برای قوت بخشیدن به امور انجام می شود.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان شاهد برقراری امنیت مطلوبی هستیم که با نگاه وحدت گرایانه و تعامل بین دولت و مردم و دستگاههای امنیتی، قضایی و انتظامی شکل گرفته است.
محمداکبر چاکرزهی از اینکه درگیری های طائفه ای در شهرستان خاش از 25 مورد به میزان اندک و کمتر از پنج مورد رسیده ابراز خرسندی کرد و افزود: با حمایتهای ویژه استاندار سیستان و بلوچستان صلح و سازش در بیشتر نقاط استان برقرار شده و هم اینک در این منطقه شاهد شکل گیری کارگاههای بزرگ کار و خدمت در سایه امنیت هستیم که این مهم از نعمت های ارزشمند نظام و دستاوردهای مهم دولت به مردم استان است.
چاکرزهی اجرای پروژه های راه آهن، گازرسانی و غیره را از برنامه های مهم دولت برای توسعه استان عنوان کرد.
مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت شهرستان خاش نیز گفت: سالم بودن دستگاههای قضایی و امنیتی در این منطقه نعمتی ارزشمند برای مردمان این دیار است که خوشبختانه توانسته اند با قرار گرفتن در جمع مردم بهترین خدمات را انجام دهند.
محمدباقر کیانی رئیس دادگستری شهرستان خاش هم بیان کرد: مردم خاش دارای ویژگی ها و مزیتهای برجسته مرزداری، شجاعت، تعهد، اخلاق و ایمان قوی هستند که به عنوان بازوی مستحکم نظام توانسته اند یاری گر مسئولان در امور مختلف باشند.
شماری از علما و مسئولان و معتمدان خاش نیز در مباحث وحدت و امنیت مطالبی عنوان کردند.
در پایان از ده سال خدمات افشین داش محمدی دادستان سابق شهرستان خاش تجلیل و رضا حکمتیان به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار