کد خبر: ۳۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 03 May 2015
همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی در تالار ابن هیثم مشهد در حالی برگزار شد که همراه با حاشیه‌هایی ویژه بود از آغاز با موسیقی سنتی تا پایان با آهنگ تیتراژ قهوه تلخ!

قهوه تلخ در همایش تجلیل از معلمین نمونه خراسان رضوی

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، دکتر سید ابوالفضل احمدی ، معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی که مسئولیت ستاد گرامیداشت هفته معلم را نیز امسال برعهده داشت در آغاز این همایش که شب گذشته در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد دایر بود در نطقی بلندبالا، معلمان را عدالت‌خواه ، صلح جو ، جهادگر،شجاع، ایثارگر، وطن دوست، جهان اندیش، دانای توانا، انتخابگر، ماهر، سالم، بانشاط ، خودباور، امانت دار ، دارای اراده و عزت نفس، قانون مدار، نقدپذیرو آماده ورود به عرصه های اجتماعی و خانوادگی معرفی کرد.

در ادامه، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: همدلی و همزبانی  از زندانی ها و کلانتری ها خواهد کاست و معلمان در همدلی  با ملت و رییس جمهورشان خواهان این هستند که دولت تدبیر و امید، تنگاهای اقتصادی را پر کند.

دکتر سید جواد حسینی همچنین در جمع خبرنگاران، سهمیه مورد درخواست آموزش و پرورش استان را از نیروی انسانی جدید ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تقاضای ۸۰۰ نفر معلم برای استان اعلام کرده ایم و این تعداد پس از بررسی وزارت اموزش و پرورش به ما ابلاغ خواهد شد.

وی استخدام نیروی انسانی بدون توجه به نیروی مورد نیاز را یکی از مشکلات نظام آموزش و پرورش استان معرفی کرد و گفت: نتیجه این امر حضور
۵۵ درصد معلم خانم برای ۴۵درصد دانش آموز دختر و ۴۵ درصد معلم مرد برای ۵۵ درصد دانش آموزان پسر است.

حسینی ادامه داد: استخدام های جدید آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت و اشخاصی که در این دانشگاه تحصیل نکرده باشند ملزم به گذراندن یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی همچنین برای چندمین بار در روزهای اخیر این خبر خوش را تکرار کرد: طبق نظام رتبه بندی از اول مهر ماه امسال حقوق معلمان از ۱۶۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

در ادامه این آیین، تجلیل از معلمان نمونه با حضور استاندار خراسان رضوی با اعلام اسامی آنان و اعطای هدایا، انجام شد، درحالیکه پیشتر گفته شده بود شخص وزیر آموزش و پرورش در این مراسم تجلیل حضور خواهند داشت و سپس در غیاب ایشان، وعده حضور نماینده وزیر را دادند که در سین برنامه هم ذکر شده بود، اما این نماینده وعده داده شده وزیر هم در مراسم تجلیل حاضر نشد!

در قسمتی از این مراسم، استاندار خراسان رضوی با اشاره به جایگاه معلم در آموزه های دین مبین اسلام و نگاه تاریخی، ملی و فرهنگی کشورمان، اظهار کرد:  همه ی ما مدیون این قشر مهم، تاثیر گذار، آینده، فرهنگ و تمدن ساز هستیم.
علیرضا رشیدیان افزود: وظیفه ی خود دانستم در پیشگاه معلمانی که بهترین ساعات عمر خود برای آموزش و ارتقای انسانیت، وقف کرده و ادامه دهنده ی راه انبیا و اولیا هستند؛ حاضر شوم و از خدمات آنان در راستای تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند تقدیر کنم.   
وی با تاکید بر این که تلاش معلمان آینده ای مطمئن را برای کشور ترسیم می کند؛ خاطر نشان کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت بیشتر در بخش های مختلف هستیم؛  این مهم باید از مسیر معلمان بگذرد.   
این مقام عالیرتبه دولت در استان، تصریح کرد: در کشور ما تجلیل از مقام معلم با نام و یاد استاد شهید علامه مرتضی مطهری گره خورده است که در دوران قبل و بعد از انقلاب نقش تاثیر گذاری در روشنگری، هدایت مردم و وحدت حوزه و دانشگاه، داشت.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که توجه به مشکلات معلمان، این قشر پر تلاش، خستگی ناپذیر و تاثیر گذار باید همواره مورد اهتمام، توجه و دقت مدیران باشد؛ خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای برای کاستن مشکلات روز مره فرهنگیان در راستای ایفای مسوولیت خطیر آنان دارد.

قهوه تلخ در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی

این گزارش حاکیست ، امسال همایش معلمان نمونه خراسان رضوی با برنامه های مفرحی همراه بود، ازجمله اینکه مجری مراسم ( مقدم ) آغاز برنامه را مانند برنامه های مرسوم آغاز سال نو اجرا کرد و سپس گروه نوازندگان با اجرای موسیقی مقامی با سازهای محلی مانند آغاز سال نو با ساز و سرنا به سوی جایگاه آمدند تا تداعی آغاز سال کاری جدید برای معلمان با فضایی متفاوت را ایجاد کنند.

قهوه تلخ در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی

آیا پرورش مقدم بر آموزش است؟!

یکی از معلمین خراسانی حاضر در این مراسم درباره مطالبات معلمان به خبرنگار تابناک خراسان رضوی گفت: به نظرم انتخاب معلم نمونه به شیوه فعلی کامل نیست، چون گاهی معدود افرادی ممکن است مدارک ساختگی یا سفارشی تحویل بدهند که برایشان امتیاز دارد.

وی که خواست نامش فاش نشود با بیان اینکه اگر قرار است تزکیه و پرورش مقدم بر آموزش باشد پس چرا در این مراسم آموزش و پرورش در هنگام نماز جماعت مغرب و عشا مراسم ادامه می یابد؟!

او اظهار تاسف کرد: گاهی معنویت ها کمرنگ می شود و این از معلمانی که خودشان الگو باید باشند برازنده نیست.

وی افزود: اگر معلم گیرا و جذاب در کلاس حضور داشته باشد، دانش آموز از کلاس فرار نمی کند وازاین بدتر وقتی است که معلم زودتر از دانش آموز از کلاس بیرون برود.

این دبیر فرهنگی خاطرنشان کرد: دوره ای مربیان قرآن در مدارس بودند، اما حالا بعضا دبیران غیرتخصصی قرآن را به دانش آموزان آموزش می دهند.

به گفته وی،  اگر حقوق معلمان را 10 برابر هم بکنند، مسائل رفع نمی شود ، زیرا متاسفانه برخی معلمان قدری  مادی گرا شدند و گرچه ما مخالف زندگی خوب برای معلم نیستیم چون لازم است اما معلم که شغل انبیا را دارد باید در سادگی باشد تا دانش آموز با او انس بگیرد، زیرا آنچه مهم است علم و دانش و معرفت معلم است نه تجمل گرایی این قشر که روز به روز در حال گسترش است.

وی مطالبه خود را به عنوان فرهنگی پیشکسوت ، ایجاد انگیزه کار برای دانش آموز و معلم و هدایت تحصیلی درست دانش اموزان و شناسایی استعدادها برای آینده ای روشن در کار و مسیر رشد عنوان کرد.

وی مطالبه دیگر فرهنگیان را برداشتن تبعیض حقوقی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: ایجاد انگیزه و اشتغال و کار برای دانش آموزان از مهمترین مطالبات است چون انگیزه با ایجاد کار ایجاد می شود، بعضا دانش آموزان ما انگیزه ندارند چون آینده و کارشان نامعلوم است.

وی با بیان اینکه کلاسهای آموزش ضمن خدمت گاهی مصنوعی و تشریفاتی و ظاهری شده است و گاهی حضور و غیاب آن مهم می شود و نظارت بایسته و شایسته کمرنگ است.

 این دبیر باسابقه معتقد بود نگرش مادی در معلمین از سال 86 بروز یافت چون هر سال دو امتیاز به پایه حقوقی معلمین اضافه شد و  معلمان را درگیر برخی مسائلی کرد که از آن قداست روحانی پیامبرگونه و ساده زیستی بعضا فاصله گرفتند.

وی پیشنهاد داد: اینکه دانش آموزان معلم نمونه را با توجه به تسلط بر کتاب و درس و محتوای درسی و معرفتی انتخاب کنند، انتخاب عادلانه تری است و باعث رشد می شود.

سلامتی رهبر و رییس جمهور و منزلت

همچنین در حاشیه این همایش دو نفر از معلمان نمونه درباره مطالباتشان به خبرنگار تابناک خراسان رضوی به گفتگو پرداختند. ذبیح الله آرمین معلم نمونه کشوری امسال، مطالبه خود را سلامتی رهبری و  رییس جمهور آقای روحانی عنوان کرد و معلم نمونه دیگر زهره لکزیان درباره مطالبه اش گفت: از ملت بزرگوار ایران تقاضای احترام و منزلت معنوی دارم و هیچ تقاضای مادی ندارم.

قهوه تلخ در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی

حاشیه ها :


  • در این مراسم از 65 معلم نمونه ی کشوری و استانی در مدارس دولتی و غیر دولتی خراسان رضوی تقدیر شد.

  • درحالیکه آموزش و پرورش به  عنوان، یک نهاد پرورشی و آموزشی و مجموعه ای ارزشی و فرهنگ مدار شناخته می شود همزمان با وقت نماز ، یک گروه موسیقی سنتی ، به اجرای مراسم پرداختند و وقت نماز اول وقت سپری شد و توقف برنامه به احترام نماز یا کوچکترین توجه و حتی توجیه و یادآوری و عذرخواهی از حضار از این بابت صورت نگرفت و برنامه موسیقی سنتی ادامه یافت که البته تعدادی از فرهنگیان سالن همایش را ترک کردند.
  • گفتنی است این آیین فرهنگیان قرار بود تا موقع نماز مغرب باشد، چون مراسم تمام نشد و بازار  عکاسی و تجلیل و دید و بازدید ها داغ بود!
  • شروع مراسم با آهنگ آغاز سال نو توسط نوازندگان موسیقی مقامی با لباسهای محلی تربتی بود سپس سرود ملی را گروه موزیک ارتش نواخت و درخلال برنامه هم پخش انواع موسیقی های شاد و باصطلاح مفرح را در این مراسم شنوا و شاهد بودیم به طوریکه پایان بخش این آیین پرشور هم موسیقی تیتراژ مجموعه قهوه تلخ با صدای مهران مدیری بود...مست است و هشیارش کنید/خواب است و بیدارش کنید/ آمده حال تو، احوال تو/ سیه خال تو، سفید روی تو/ ببیند برود/ امشب شبه مهتابه ... !

  • گویا هدایای معلمین نمونه به مبلغ یک میلیون تومان روز پنجشنبه به حسابشان واریزشده بود.
  • پذیرایی همایش شامل آبمیوه، شیرینی ، چای و بستنی بود و پذیرایی سالن هم از پک های میوه تازه پیش بینی و البته ضیافت شام هم در خاتمه تدارک دیده شده بود.
قهوه تلخ در همایش تجلیل از معلمان نمونه خراسان رضوی+ عکس

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
که چی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
فقرسوژه دارین؟ یا ...
سلیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
واقعا نماز اول وقت مهم نیست که حالا یکی هم اعتراض کنه برامون عجیب بیاد ؟!!
ارزش معلمها به آهنگ نیست چون کارش خداییه ... ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
جناب آقای دکترحسینی سلام علیکم معلمی که شغل انبیاست اصل واساس آن نمازاست چرا که شفاعت ائمه به کسی که نمازراسبک بشمارد نمی رسد با بی احترامی به نماز چه طور ادعای شغل انبیاوپیروی از پیغمبر (ص) وائمه ی اطهارمی فرمایید؟اللهم اهدناالصراط المستقیم بحق الحسین (ع)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
جناب آقای دکترحسینی سلام علیکم معلمی که شغل انبیاست اصل واساس آن نمازاست چرا که شفاعت ائمه به کسی که نمازراسبک بشمارد نمی رسد با بی احترامی به نماز چه طور ادعای شغل انبیاوپیروی از پیغمبر (ص) وائمه ی اطهارمی فرمایید؟اللهم اهدناالصراط المستقیم بحق الحسین (ع)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار