فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت آب
حمید چیت‌چیان در همایش بین المللی آب در هتل استقلال تهران افزود: در سه سال گذشته و همزمان با فعالیت دولت یازدهم 140 پروژه به ارزش بیش از دو میلیارد یورو به بخش خصوصی واگذار شده که امروز همین میزان پروژه، آماده واگذاری است.
کد خبر: ۳۰۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 28 September 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وزیر نیرو در این همایش گفت هیچ تفاوتی بین شرکت های ایرانی و خارجی در اعطا و اجرای پروژه ها وجود ندارد و شرکت ها می توانند به صورت جداگانه یا کار مشترک (joint venture) به اجرای کار بپردازند.
چیت چیان با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی آب و برق ایران به بیش از 40 کشور صادر می شود، ابراز امیدواری کرد که در تعامل با شرکت های خارجی، توان صادراتی کشورمان ارتقا یابد و شاهد یک معامله برد - برد باشیم.
وی ادامه داد: اجرای برجام و برداشته شدن تحریم ها همراه با گستردگی طرح ها و اقدام های پیش رو در بخش آب و فاضلاب، زمینه بسیار خوبی را برای فعالیت شرکت های ایرانی و خارجی در این بخش فراهم کرده است.
وزیر نیرو بیان کرد: شرایط جدید اقلیمی و مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور موجب شده تا در سه سال گذشته شاهد تغییر رویکرد در زمینه اقدامات در بخش آب باشیم و بطور قطع تحولات بزرگتری را نیز در پیش رو خواهیم داشت.
چیت چیان تاکید کرد: در سال های گذشته اتکای این وزارتخانه به بودجه ها و اعتبارات دولتی برای اجرای طرح ها و پروژه ها زیاد بود، اما امروز بیش از پیش نیازمند مشارکت بیشتر با بخش خصوصی هستیم.

همچنین در این همایش، تیرداد علایی مدیرعامل شرکت آب نیروی مکران (متولی ایجاد یوتیلیتی متمرکز شهرک پتروشیمی مکران) ضمن تشریح فعالیت‌های شهرک پتروشیمی مکران گفت این شرکت برای بخش‌های مرتبط به حوزه آب پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌باشد.

وی افزود در بخش‌های نیروگاه، تامین اکسیژن و هوای مورد نیاز شهرک مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی و آسیایی صورت گرفته که بعضی از این مذاکرات نهایی گردیده است.

این مدیر صنعت پتروشیمی گفت در مجتمع یوتیلیتی آب نیروی مکران، در هر ساعت بیش از 3600 تن آب شیرین، 310 تن آب آشامیدنی، 1800 تن آب DM و کندانس و سایر آب‌های سرویس، خنک‌کننده و غیره تهیه و تولید و به مجتمع‌های پتروشیمی شهرک پتروشیمی مکران ارسال می‌گردد.

شهرک پتروشیمی مکران، مشتمل بر 18 واحد صنایع بالادستی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است و با راه‌اندازی هر سه فاز آن، هاب سوم پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه خواهد شد.

همایش بین‌المللی آب در تهران/ شهرک پتروشیمی مکران فرصت مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه آب 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رستم کاشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
پتروشینی چکار به آب داره؟
فقیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
پتروشینی یعنی آب.الان همه پتروشیمی ها کنار آب هستند.چون کلی آب برمیدارند از دریا برای خنک کردن تجهیزات.آب شیرین عسلویه رو همین پتروشسمی ها میدهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار