کد خبر: ۳۰۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱ 01 October 2016

به گزارش تابناک یزد،رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت 66 درصدی در بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه گفت: ثبت نام در جشنواره آینده بعد از ماه محرم شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم نرخ مشارکت در این جشنواره را از 25 هزار نفر تا 50 هزار افزایش دهیم.

 دکتر محمد مهدی بحرالعلوم در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به مشارکت 66 درصدی در جشنواره امسال، اظهار کرد: در جشنواره قرآن و عترت امسال بیش از 25 هزار نفر در مسابقات دانشگاهی شرکت کرده بودند. این مسابقات در دو بخش دانشگاهی و کشوری برگزار شد که شرکت‌کنندگان در 38 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از 12 هزار دانشجو، 12 هزار کارمند و 1000 استاد در بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی با هم رقابت کردند که در نهایت 226 نفر منتخب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به بخش‌های جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: این جشنواره متشکل از بخش‌های ادبی، هنری، نغمات آیینی، فناوری و پژوهش است که در سیر برگزاری تنها مرحله داوری بخش نغمات آیینی باقی‌ مانده بود که براساس تصمیم وزارت بهداشت برگزاری این رقابت‌ها و آیین تجلیل از برگزیدگان در دیگر بخش‌ها برعهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته شده است.

بحرالعلوم همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات در بخش‌های ادبی، هنری، فناوری و پژوهش بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت غیرحضوری صورت گرفت و تنها بخش نغمات آیینی چارچوب رقابتی حضوری داشت.

به گفته وی، حدود 550 اثر در بخش‌های ادبی، هنری و فناوری، 500 اثر در بخش پژوهش و 212 اثر نیز در بخش نغمات آیینی به دبیرخانه جشنواره قرآن و عترت ارسال شد که در مجموع شامل 1262 اثر می‌شود.

رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین عنوان کرد: حدود 604 شرکت‌کننده برای رقابت در بخش نغمات آیینی جشنواره قرآن و عترت به مشهد آمدند که از این تعداد 299 نفر دانشجو، 224 کارمند و 81 استاد است. همچنین چهار گروه تواشیح نیز از دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد، تبریز، شیراز و مشهد برای کسب عناوین برتر به رقابت پرداختند.

بحرالعلوم در پایان از آغاز ثبت نام در بیست‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی بعد از ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: جشنواره آینده در رشته‌های متنوع برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم نرخ مشارکت در این جشنواره را از 25 هزار به 50 هزار افزایش دهیم و این هدف محقق نمی‌شود، مگر با تلاش تمامی مجموعه قرآنی کانون وعترت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار