به دلیل انتصاب فامیلی؛
در آئين اسلام مسند مديريت شايسته كسي است كه قدرت استفاده از ايمان و تخصص را در مقام اجرا داشته باشد. اميرالمؤمنين در نامه به مالك اشتر، يكي از شرايط واگذاري مسئوليت‌ها را «كفايت» مي‌داند و مي‌فرمايد: «اي مالك در به كارگيري كارمندان و كارگزاراني كه بايد زير نظر تو كار كنند هيچ‌گونه واسطه و شفاعتي را نپذير مگر شفاعت «كفايت» و امانت را».
کد خبر: ۳۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 03 May 2015
تابناک بوشهر: انتصابات فامیلی همیشه یکی از موارد حساس چند سال اخیر بوده است به گونه ای که این انتصابات می تواند امید مردم و جوانان را برای اشتغال و پیشرفت بگیرد. این اقدامات شخصی و فامیل پرستی نقطه مقابل شایسته سالاری است. انتصابات فامیلی از جانب نماینده مجلس که با رای عموم مردم دشتستان به این سمت رسیده قابل قبول نیست.  در آئين اسلام مسند مديريت شايسته كسي است كه قدرت استفاده از ايمان و تخصص را در مقام اجرا داشته باشد. اميرالمؤمنين در نامه به مالك اشتر، يكي از شرايط واگذاري مسئوليت‌ها را «كفايت» مي‌داند و مي‌فرمايد:
«اي مالك در به كارگيري كارمندان و كارگزاراني كه بايد زير نظر تو كار كنند هيچ‌گونه واسطه و شفاعتي را نپذير مگر شفاعت «كفايت» و امانت را».
سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی است و از علمای شهرستان دشتستان محسوب می شود، آقای موسوی نژاد باید برای پاسخ و احترام به افکار عمومی دشتستانی ها در این انتصاب تجدید نظر کند.
در این باره سایت خبری بوشهر نیوز هم نوشته: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد با انتخاب عموی خود، سید محمدرضا موسوی نژاد به عنوان مسئول هماهنگی بخش های شهرستان دشتستان در دفترش این علامت سئوال بزرگ را ایجاد کرده که چگونه نماینده ای که تاکنون در پیدا و پنهان از شایسته سالاری و استفاده از مدیران شایسته در کارها سخن گفته و به همین دلیل سئوالات بسیاری در مجلس از وزرا و دیگر مدیران کشوری مطرح می کرد، خود می تواند برخلاف انتقادات و نظریاتش عمل کند؟

همچنانکه شخصِ آقای نماینده می داند مسئول هماهنگی بخش ها یکی از مهم ترین عنوان هایی بوده که می بایست توسط افراد شایسته و کارآزموده مدیریت شود زیرا شاکله هر شهرستان و در نتیجه استان ها را بخش ها تشکیل داده و به همین دلیل بسیاری از فعالیت های اقتصادی و غیراقتصادی در همین مناطق صورت می گیرد.

ناگفته پیداست مسئول هماهنگی بخش های دفتر نماینده دشتستان به دلیل کارکردی که دارد می بایست از افرادی تشکیل شود که به مشکلات مناطق به خوبی آگاه بوده، از پتانسیل ها و ظرفیت ها اطلاع داشته، بودجه ها را خوب بشناسد و به طور کلی و در یک کلام شخص استخوان خردکرده ای در مدیریت های اجرایی و اداری باشد.

موضوعی که در دفتر نماینده دشتستان نادیده گرفته شده و وی با گماردن شخصی یخچال ساز که مدت ها در شیراز مشغول به فعالیت بوده است، نه تنها هیچ یک از آیتم های مدیریتی را رعایت نکرده است بلکه خون هزاران شهید و جانبازان و ایثارگرانی که با اهدای جان و اعضای خود انقلاب و نظام را به دست ما رسانده اند، نادیده گرفته است.

قطعا آقای نماینده بهتر از هر کسی می داند که وصیت نامه های شهدا و امام شهدا درخصوص سپردن کارها به افراد اصلح چه بوده و یقینا وی بیش از هر کسی به سخنان رهبر معظم انقلاب درمورد استفاده از افراد شایسته و واگذاری کارها به مسئولین کارآمد واقف است بنابراین باید از آقای نماینده پرسید دلیل گماردن شخصی ناآشنا به این سمت در دفتر کارش چه بوده است؟

آیا نسبت فامیلی و این که آقای سید محمد رضا موسوی نژاد عموی آقای نماینده است می تواند دلیل خوب و قابل استنادی برای انتصاب این شخص به عنوان مسئول هماهنگ کننده بخش های دشتستان که کوچکترین تجربه ای در کارهای اداری و اجرایی نداشته است، باشد؟

آیا غیر از این است که شما و همه نمایندگان و حتی مدیران وجهه خود را در وهله اول از شهدا و سپس از مردم و آرای کسانی گرفته اید که با حضور در پای صندوق های رای و خلق حماسه های سیاسی، ردای نمایندگی و خدمت را بر تنتان کرده اند؟

اگر شما خود را مستحق انتخاب شخصی افراد در دفتر خود می پندارید پس انتقادات و طرح سئوال هایتان در مجلس از مسئولین به دلیل عدم استفاده از شایسته سالاری در انتصابات چه معنایی دارد؟

اگرچه ممکن است شما ادعا کنید که وی از حقوق و مزایای دولتی استفاده نکرده است اما عنوان سازی برای چنین اشخاصی در دفتر کارتان در حالی که اینگونه اشخاص از تجربه و شایستگی لازم  در چنین سمت هایی برخوردار نیستند، به هیچ وجه پسندیده نیست زیرا  شما این عنوان را از شخصیت حقوقی خود که همانا نمایندگی مردم می باشد عاریه گرفته اید و به ایشان منتقل کرده اید و این انتقال عنوان با شایسته سالاری در تضاد است.

بنابراین همچنانکه خود شما بارها در نطق هایتان اعلام کردید که با کسی عهد اخوت نبسته اید و در صورت مشاهده خطاها و اشتباهات مسئولین و مدیران، بدون هیچ گونه ملاحظه کاری آن را با مردم در میان خواهید گذاشت ما نیز به عنوان یک پایگاه خبری ناظر بر فعالیت های نمایندگان و مردم با احدی عهد اخوت نبسته و اعلام می کنیم امروز شما در پیشگاه شهدا و مردم مسئولید تا هر چه سریع تر با برکناری این شخص از محل خدمتش و جایگزینی فردی آشنا، کارآمد و با شایستگی بالا در این بخش، در ارتقای خدمات رسانی به مردم و پیگیری مطالبات به حق ساکنین بخش های مختلف حوزه انتخابیه گام بردارید و از حمایت اشخاص غیرمتناسب با حوزه های کاری خودداری کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار