کد خبر: ۳۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 03 May 2015
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دستگیری شش حفار غیرمجاز در این شهرستان با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و فرماندهی انتظامی سوادکوه خبر داد.

رضا دانش‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس،با اشاره به لزوم حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، اظهار کرد: حفاظت از میراث فرهنگی با مشارکت و همکاری مردم به دست می‌آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری سوادکوه از دستگیری شش حفار غیر‌مجاز در سوادکوه خبر داد و افزود: شش حفار غیرمجاز در بخش زیراب شهرستان سوادکوه به همراه یک‌ دستگاه فلز‌ یاب دو دستگاه خودرو و ادوات حفاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه حفار‌ان غیرمجاز در تعطیلات اخیر با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: همکاری ماموران انتظامی شهرستان و مشارکت مردم موجب تقویت حفاظت از میراث فرهنگی می‌شود.

دانش‌زاده از کاهش میزان حفاری‌ها در سال‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: با تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی شاهد کاهش تخریب میراث فرهنگی بوده‌ایم که مشارکت مردم در این موضوع پر‌رنگ بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سوادکوه از برنامه‌ریزی این اداره برای حفاظت پایدار از میراث فرهنگی در سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد و گفت: حفاظت از بنا‌های تاریخی و جلوگیری از حفاری‌های غیر‌مجاز در دستور کار قرار دارد و در این زمینه همکاری ادارات و نهاد‌های مختلف شهرستان مورد نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار