امیر محبیان:
مهم‌ترين چالش دولت آقاي روحاني در آينده تصوير ضعيفي است كه از دولت در جامعه و در بين جريان‌هاي سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد.
کد خبر: ۳۰۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 03 October 2016
به گزارش تابناک تبریز دکتر امیر محبیان از تئوریسین های جریان اصولگرایی در گفتگو با آرمان با ذکر این مطلب که دولت روحانی در اقناع مردم برای آنچه انجام داده است توفیقی نداشته است افزود  بسياري از تحليلگران سياسي و از جمله بنده در طول سه سال گذشته به شكل‌هاي مختلف اين مطلب را عنوان كرده ايم كه دولت آقاي روحاني در توجيه افكار عمومي بسيار ضعيف عمل مي‌كند. دولت آقاي روحاني موفق نشده دستاوردهاي خود را براي افكار عمومي بازگو كند به شكلي كه مردم احساس كنند كه دولت تدبير و اميد باعث پيشرفت كمي و كيفي زندگي آنها شده است. با روي كار آمدن آقاي روحاني مردم نسبت به حل مشكلات داخلي و بين المللي بسيار اميدوار شدند. اين در حالي است كه خيلي زود اميدها به يأس و نااميدي تبديل شد.

او در ادامه برای تبیین این نظر خود که بزرگ‌ترين دشمن آقاي روحاني دولت آقاي روحاني است می افزاید  دولت آقاي روحاني موفق نشده با وحدت دروني يك پيام مشترك به جامعه منتقل كند. مهم‌ترين چالش دولت آقاي روحاني در آينده تصوير ضعيفي است كه از دولت در جامعه و در بين جريان‌هاي سياسي اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارد. بدون شك دولت يازدهم در حال نمايش يك تصوير آشفته، ضعيف و متناقض از خود به محيط پيرامون است. در شرايط كنوني صداي مردم از مشكلات اقتصادي بلند شده است. اين در حالي است كه دولت هيچ‌گونه برنامه مدوني براي حل مشكلات اقتصادي مردم ارائه نكرده است. از آقاي روحاني به عنوان يك فرد تحصيلكرده و دنياديده انتظار اين است كه تصوير مناسب‌تري از دولت خود به مردم ارائه كند. آقاي روحاني به‌خوبي به اين مساله آگاهي دارد كه تصويري كه از دولت خود به محيط پيرامون عرضه مي‌كند به مراتب از كاركرد واقعي دولت با اهميت‌تر است. در نتيجه آقاي روحاني بايد راه‌حل مشكلات دولت را در درون دولت جست‌وجو كند.

محبیان، سردبیر سابق روزنامه رسالت در پاسخ به سئوال خبرنگار آرمان در خصوص نهی احمدی نژاد از حضور در میدان انتخابات سال 96 نیز افزود

به نظر من اگر تلاش كنيم به چرايي ديدار رهبري و آقاي احمدي‌نژاد و همچنين نامه آقاي احمدي‌نژاد در تمكين از نظر رهبري بپردازيم ممكن است به سرنخ‌هاي زيادي دست پيدا كنيم كه مساله را پيچيده‌تر مي‌كند. در نتيجه همين مساله كه آقاي احمدي‌نژاد نظر رهبري درباره عدم حضور را پذيرفته و از آن تمكين كرده براي اصولگرايان كفايت مي‌كند و اصولگرايان به دنبال چرايي اين مساله نخواهند رفت. نكته ديگر اينكه ديدگاه‌هاي رهبري براي اصولگرايان حجت شرعي دارد و اصولگرايان به چشم امر و نهي به سخنان رهبري نگاه مي‌كنند. در قضيه آقاي احمدي‌نژاد نيز اين مساله وجود دارد و اصولگرايان با مشخص‌شدن ديدگاه‌هاي رهبري به صورت كلي احمدي‌نژاد را از سبد انتخاباتي خود كنار گذاشته‌اند. آقاي احمدي‌نژاد به عنوان يك فعال سياسي حق دارد كه اگر تمايل داشته باشد در فضاي سياسي ايران فعاليت كند. قرار نيست احمدي‌نژاد به صورت كلي از حيز انتفاع ساقط شود. به نظر من ما بايد به آينده سياسي آقاي احمدي‌نژاد منصفانه نگاه كنيم. بدون شك گذشت زمان به بسياري از ابهامات پيرامون آقاي احمدي‌نژاد پاسخ خواهد داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار