عملیات ساخت میدان گردشگری زاهدان با گستره 14 هزار و 500 متر مربع امروز/ چهارشنبه/ با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 06 October 2016
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این استان با وجود جاذبه های فراوان تاریخی و دیدنی دچار محرومیت تاریخی در زمینه گردشگری است که در سالهای اخیر با عنایت رئیس جمهوری و استاندار در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته است.
کامبیز مشتاق گوهری با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری زاهدان اظهار داشت: این شهرستان اگر چه قدمت تاریخی چندانی ندارد اما به دلیل موقعیت خاص تجاری از نظر گردشگری چمدانی دارای ارزش فراوانی است.
وی با بیان اینکه گردشگری چمدانی در کنار سایر جاذبه های دیدنی زاهدان موجب توسعه و رشد آن خواهد شد گفت: ضروی است همه دستگاههای متولی از جمله شهرداری و شورای اسلامی اداره کل میراث فرهنگی را در این مسیر یاری کنند تا با بهره گیری از ظرفیت های موجود اقتصاد مردم منطقه را بهبود بخشد.
وی بر توجه به گردشگری خارجی تاکید کرد و گفت: موزه ها یکی از اماکن دیدنی برای به نمایش گذاشتن آثار تاریخی و سنتی منطقه هستند که با توجه به اهمیت آنها از هشت موزه در حال تاسیس استان پنج موزه در زاهدان در بخش های مختلف نظیر آب، صنایع دستی، مردم شناسی، باستان شناسی و غیره راه اندازی خواهد شد.
وی از افزایش 10 برابری اعتبارات این نهاد خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سال 96 سال گردشگری سیستان و بلوچستان نامگذاری شده است اعتبارات این نهاد در احداث و راه اندازی فضاهای جدید حداقل 10 برابر افزایش یافته است.
احمد رضا ریگی سرپرست شهرداری زاهدان نیزدر این مراسم گفت: گردشگری حلقه مفقوده این کلان شهر است، حلقه ای که می تواند در پویایی و توسعه این کلان شهر موثر باشد.
وی افزود: این کلان شهر با وجود همه اقدامات صورت گرفته سهم ناچیزی در گردشگری دارد درصورتی که می تواند به عنوان مقصد گردشگری استان نوید بخش رونق اقتصادی باشد.
وی تصریح کرد: ضروری است نیازهای گردشگری زاهدان شناسایی و با همکاری و هماهنگی همه نهادها زمینه توسعه آن فراهم شود.
وی با بیان اینکه شهرداری زاهدان با توجه به اهمیت میدان گردشگری این شهر تاکنون 600 میلیون ریال برای اقدامات اولیه این میدان هزینه کرده است گفت: این نهاد در راستای توسعه گردشگری آماده هر گونه همکاری است.
وی از آغاز عملیات ساخت المان دروازه قرآن در چند روز آینده در ورودی شهر زاهدان خبر داد و افزود: این نماد با معماری بومی و محلی و فرهنگ اسلامی به زودی ساخته خواهد شد.
مشتاق احمد ریگی رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این مراسم گفت: با توجه به جاذبه های فراوان و متنوع سیستان وبلوچستان ضروری است با مشارکت همگان اهداف گردشگری این منطقه از کشور به بهترین شکل ممکن محقق شود.
به گزارش ایرنا میدان گردشگری زاهدان با همکاری استانداری، اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر زاهدان و اداره کل راه و شهرسازی استان ساخته می شود.
استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکانهای تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز همواره چشم انتظار مسافران و گردشگران است.
وجود مرزهای طولانی زمینی و دریایی و سدها و رودخانه های متعدد، باغات میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندیها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است.
سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان- زاهدان - زابل، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک -کنارک - چابهار امکان پذیر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار