آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید ضمن شرکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 1395، مردم را به انجام این کار دعوت کرد.
کد خبر: ۳۰۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 06 October 2016
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس مرکز آمار ایران از تلاش های صورت گرفته برای اجرای سرشماری به صورت اینترنتی تشکر کرد و آن را اقدامی ارزشمند برای تعالی کشور دانست.

رئیس مرکز آمار ایران نیز در این دیدار با ارئه گزارشی پیرامون فعالیت های انجام شده در این مرکز، گفت: مرجع رسمی ارائه آمار در کشور، مرکز ملی آمار ایران است که با استفاده از کارشناسان برجسته و تحلیل داده های آماری در هشت مرحله، در خصوص مسائلی مهمی هم چون میزان بیکاری و تورم نظر نهایی را ارائه می کند.

امید علی پارسا در خصوص میزان تورم، افزود: این که گفته می شود شاهد تورم 8.3 درصدی هستیم به این معناست که جلوی رشد ناگهانی قیمت ها گرفته شده است و این اطلاعات از بررسی 230هزار قیمت در میان 450 قلم کالا از 55 هزار خرده فروشی در سطح کشور به دست می آید.

وی با بیان این که بر اساس داده های آماری، ثبات و آرامش مطلوبی در کشور حاکم است، ادامه داد: برای این که مردم بیشتر گشایش های صورت گرفته را حس کنند لازم است وضعیت درآمدی آنها با راهکارهای مختلف بهبود یابد.

رئیس مرکز آمار ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به صورت اینترنتی از سوم مهرماه جاری آغاز شده و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد و از ٢٥ مهر تا ٢٥ آبانماه سرشماری حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار