کد خبر: ۳۰۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 08 October 2016
به گزارش تابناک یزد،هفته گذشته بود که رئيس دولت اصلاحات، در نامه‌اي به رئيس شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، اعضاي جديد اين تشکل را منصوب کرد. در جمع اعضاي جديد شوراي‌عالي اصلاح‌طلبان، مصطفي معين، ابوالقاسم سرحدي‌زاده و محمد سلامتي، به‌عنوان اعضاي جديد اين شورا انتخاب شدند. طبق اخبار رسيده، ترکيب شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، شامل نمايندگان ۲۴ حزب اصلاح‌طلب، سه عضو فراکسيون اميد و همچنين ۱۵ شخصيت حقوقي است که در اين‌صورت، جمع اعضاي آن به ۴۲ نفر خواهد رسيد. اين درحالي است که قرار بود در اين جلسه، سه نفر از اعضاي فراکسيون اميد هم حضور داشته باشند اما چون فراکسيون اميد هنوز سه نماينده خود را براي حضور در شوراي‌عالي سياست‌گذاري، مشخص نکرده است، نمايندگان فراکسيون در اين جلسه حضور نداشتند؛ بنابراين در اين جلسه، انتخابات هيأت‌رئيسه موقت برگزار شد و باز هم محمدرضا عارف، به‌عنوان رئيس اين شورا، رأي لازم را به‌دست‌آورد و قرار شد پس از تدوين آيين‌نامه شورا، انتخابات هيات‌رئيسه دائم، برگزار شود. 
البته، پس از برگزاري اولين جلسه شوراي‌عالي؛ محمدرضا عارف که نمايندگي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي را بر عهده دارد، روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در حاشيه صحن علني مجلس، درباره عملکرد شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، گفت که گزارش شوراي‌عالي در اين رابطه آماده است. او ادامه داد: علت تبيين اين گزارش، آسيب‌شناسي عملکرد شورا بود که ترکيب جديد شوراي‌عالي، براساس نقدهاي وارده به عملکرد شورا شکل گرفت. رئيس موقت شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان، در توضيح اينکه اختلافات بین شوراي هماهنگي و شوراي سياست‌گذاري برچه اساسي بوده است، خاطرنشان کرد: تعدادي از احزاب شوراي هماهنگي، نقطه‌نظراتي داشتند که لحاظ شده و به‌تدريج، نقطه‌نظرات ديگر را هم لحاظ خواهيم کرد. 
در اين راستا؛ محمدرضا تابش، نماينده اصلاح‌طلب مجلس و عضو شوراي مشاورين، تلاش براي حضور حداکثريِ مردم پاي صندوق‌هاي رأي و کسب آراي بيشتر نامزدهاي اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها را مهم‌ترين راهبرد اصلاح‌طلبان براي انتخابات پيش رو دانست و به «وقايع‌اتفاقيه» خبر داد که تيمي با معرفي آقاي خاتمي از اعضاي شوراي‌عالي مشورتي انتخاب شده‌اند و متناسب با تجربيات قبلي و با شرح وظايف و مسئوليت شوراها، مشغول آسيب‌شناسي فعاليت‌ها و عملکرد شوراها در دوره‌هاي گذشته هستند. 
 نماينده اردکان در مجلس و عضو شوراي مشاورين،  با اشاره به شاکله جديد شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان درباره افراد جديدي که از طرف رئيس دولت اصلاحات معرفي شده‌اند، اظهاراتي را بيان کرد و گفت که اين افراد، شخصيت‌هايي توانمند و شايسته هستند که از تجربه زيادي در امور اجرائي و تقنيني برخوردارند. تابش، همچنين اظهار کرد که قائل به شخص نيستيم و با تلاش جمعي شورا است که مي‌توانيم نتايج دلخواه را به دست آوريم. 
نظرتان درباره اعضاي جديد شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان که از طرف آقاي خاتمي معرفي شده‌اند، چيست؟ 
افرادي که براي شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان معرفي شدند، افراد بسيار توانمند، شايسته و خوبي بوده که  داراي تجربه مثبت در امور اجرائي و تقنيني هستند و مي‌توانند وزن اين ترکيب را بالا ببرند. 
حضور اين افراد تازه‌وارد به مجموعه چقدر مي‌تواند کمک‌کننده باشد؟ 
به نظرم، مجموع افرادي که در اين شورا حضور دارند، مي‌توانند در کارکرد مثبت شوراي‌عالي مؤثر باشند و ما تنها قائل به شخص نيستيم. ما به نمايندگان و اعضا احترام مي‌گذاريم، يعني هم به افرادي که به‌دليل شخصيت حقوقي‌شان در اين شورا حضور دارند و هم به افرادي که به منزله شخصيت حقيقي‌شان براي حضور در اين شورا انتخاب شده‌اند. مجموع اين افراد بايد بتوانند در تبادل آرا، افکار و برنامه‌ريزي، قوي و منسجم ظاهر شوند تا بتوانيم در انتخابات آينده شوراها و رياست‌جمهوري، افراد بيشتري را پاي صندوق‌هاي رأي بکشانيم و رأي بيشتري از آنها کسب کنيم. 
انتقاداتي به اعضاي قديمي شورا مطرح بود و اختلاف نظراتي بين شوراي هماهنگي و شوراي‌عالي وجود داشت. نظر شما درباره انتقادات مطرح‌شده، چيست؟ 
به نظر من، بحث‌هاي موجود و انتقاداتي که مطرح مي‌شود براي پيشبرد اهداف و رفع نواقص بسيار خوب و کمک‌کننده است؛ اگر مباحث، اصولي مطرح شود و پاسخ‌هاي منطقي داده شود، مي‌تواند ما را به رسيدن در اهدافمان کمک کرده و در بين اين انتقادات و مباحث اصولي و منطقي، افکار عمومي، بهتر مي‌توانند نسبت به موضوعات مطرح‌شده، قضاوت کنند. من اين موضوع را باعث تقويت شورا و بسيار خوب مي‌دانم. 
راهبرد اصلاح‌طلبان و شوراي‌عالي براي انتخابات پيش رو، چيست؟ 
راهبرد اصلاح‌طلبان براي انتخابات پيش روي شوراهاي شهر و روستا و رياست‌جمهوري 96، حضور حداکثري مردم پاي صندوق‌هاي رأي و تلاش براي کسب آراي بيشتر براي نامزدهاي اصلاح‌طلب در انتخابات شوراها است. درحال‌حاضر براي انتخابات شوراهاي شهر و روستا که اولويت کار ماست، تيمي با معرفي آقاي خاتمي از اعضاي شوراي‌عالي مشورتي انتخاب شده‌اند و امور را رصد مي‌کنند. اين تيم، متناسب با تجربيات قبلي، شکست‌ها، ناکامي‌ها، شرح وظايف و مسئوليت شوراها، مشغول آسيب‌شناسي فعاليت‌ها و عملکرد شوراها در دوره‌هاي گذشته هستند. آنها مي‌کوشند ساختاري را تدوين و تهيه کنند تا هم بتوانيم گروه‌هاي مختلف را مشارکت بدهيم و هم تخصصي‌تر به مقوله شوراها نگاه کنيم تا مشکلات مردم را نسبت به گذشته کم کنيم. 
برنامه‌اي براي انتخابات رياست‌جمهوري 96 تدوين نکرده‌ايد؟ 
به دليل اهميت انتخابات شوراها، درحال‌حاضر مشغول تدوين ساختاري تشکيلاتي براي انتخابات شوراها هستيم؛ چون کار شوراها تخصصي‌تر و بيشتر است ولي انتخابات رياست‌جمهوري، برنامه‌ريزي براي انتخاب يک نفر است که گستره آن، تمام ايران را در بر مي‌گيرد. اين درحالي است که انتخابات شوراها، منطقه‌اي است و قوميت‌ها را در بر مي‌گيرد و موضوعات مختلفي را بايد در نظر بگيريم تا مردم مشارکت بيشتري پاي صندوق‌هاي رأي داشته باشند؛ بنابراين اولويت را به انتخابات شوراها اختصاص داده‌ و همان تشکيلاتي که براي اين انتخابات در نظر گرفته‌ايم براي انتخابات رياست‌جمهوري هم از آن استفاده خواهيم کرد.
وقایع اتفاقیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار