يك جرقه كافي بود تا مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي فارغ از همه دستورات يك هديه مخصوص در هفته ملي كودك به كودكان اتيسم هديه كند.
کد خبر: ۳۰۹۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 09 October 2016


سعادت


جوان پرس :
 آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی بود که اداره استثائی آموزش و پرورش استان جهت احداث یک مدرسه ۱۰ کلاسه برای دانش آموزان اوتیسم درخواست مساعدت و کمک کرد.

همین جرقه کافی بود تا مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی و رییس شورای آموزش و پرورش فارغ از همه دستورات جلسه از مجمع  خیرین مدرسه ساز درخواست کند اقدامات اجرایی این پروژه را در دست بگیرند.

البته سعادت قول داد ۵۰ درصد بودجه را استانداری تقبل کند و  درخواست کرد ۵۰ درصد بقیه توسط مجمع تامین گردد.

نکته بعدی اولتیماتوم و صحبت های وی مبنی بر مکان یابی ، تهیه نقشه و  مراسم کلنگ زنی این مدرسه همزمان با گرامیداشت هفته ملی کودک بود که خوشبختانه امروز ۱۸ مهرماه و روز وعده داده شده در جلسه عملیاتی شد و شخصا به همراه مدیرکل آموزش و پرورش ، قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس و مدیر ناحیه یک ارومیه ، کلنگ احداث مدرسه استثنایی ویژه دانش اموزان اوتیسم در ناحیه یک ارومیه را به زمین زد تا به وعده اش در کمتر از یک ماه در حق کودکان عمل کند.

استاندار آذربایجان غربی در آئین کلنگ زنی مدرسه اتیسم گفت : از حضور در جمع تلاشگران آموزش به توانمندسازی کودکان خوشحالم و باید با تلاش هم به کمک به کودکان خاص قدم برداریم و  از تلاش خیرین مدرسه ساز بخصوص در ساخت مدارس ویژه تشکر ویژه دارم

سعادت افزود : اگر اجرای پروژه بصورت دولتی باشد نه تنها قیمت تمام شده زیادی خواهد داشت بلکه مشکلات و زمان زیادی برای ساخت وجود ایجاد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه به ۵۰۰۰ کلاس  درس در استان نیاز داریم و نرخ بی‌سوادی در استان باعث شده در کشور در رتبه سی ام باشیم  ، تاکید کرد : باید راهکار مناسبی برای حل مشکلات آموزش‌و‌پرورش استان داشته باشیم.

سیدمصطفوی مدیرکل آموزش و پروش استان هم گفت : در آخرین جلسه شورای آموزش‌ و‌ پرورش، استاندار دستور داد در کوتاه ترین مدت مدرسه اتیسم با کمک خیرین و ارگان های مربوطه ساخته شود.

وی تاکید کرد :  امروز کلنگ زنی مدرسه اتیسم بعد از دستور استاندار انجام خواهد شد و  با ایجاد این مدرسه قسمتی از مشکلات کودکان مبتلا به اتیسم برطرف خواهد شد.

 او اذعان کرد : ۲۱۶۹ نفر دانش آموز استثنایی در ۷ گروه در حال آموزش در مدرسه هستند و قبل از آغاز سال تحصیلی امسال ۶۲۱۳۰ نفر اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفتند که ۲۶۱ نفر جزو دانش آموزان استثنایی بودند و ۵۲ نفر ترکیبی "توانایی تحصیل در مدارس معمولی” بودند.

سید مصطفوی خاطرنشان ساخت : ۱۱۳۳ نفر دانش آموز دیرآموز شناسایی شدند و۲ درصد کل دانش آموزان مشکل خاص داشتند.

وی در خصوص احداث مدرسه هم گفت : پروژه مدرسه اتیسم در ۷۶۶ مترمربع در ۱۰ کلاس ، ۳ تا ۵ نفره پیش بینی شده است و کلاسهای کاردرمانی، روانشناسی، فضای فعالیت های هنری و … پیش بینی شده است.

 سیدمصطفوی ادامه داد : ۵۰ درصد بودجه ساخت از محل اعتبارات استانی  و ۵۰ درصد از محل خیرین مدرسه ساز خواهد بود و تلاش میکنیم تا دهه فجر امسال مدرسه به بهره برداری برسد.

http://news.ostan-ag.gov.ir/Portals/1/DNNArticleLightBoxContent/UploadImages/488/photo_2016-10-08_14-35-48.jpg

http://news.ostan-ag.gov.ir/Portals/1/DNNArticleLightBoxContent/UploadImages/488/photo_2016-10-08_14-35-52.jpg

http://news.ostan-ag.gov.ir/Portals/1/DNNArticleLightBoxContent/UploadImages/488/photo_2016-10-08_14-35-56.jpg


http://www.kurdpress.com/Fa/Images/News/Larg_Pic/17-7-1395/IMAGE636115340191254012.jpg

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار