فرمانده مرزبانی ناجا:
فرمانده مرزبانی ناجا در این مراسم گفت: ما وظیفه داریم برای توسعه کشور و آسایش و امنیت مردم تلاش کنیم.
کد خبر: ۳۰۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 09 October 2016
 مراسم آغاز عملیات اجرایی ساختمان پست کنترل ریلی با حضورفرماندهی مرزبانی ناجا و فرمانده و مقامات  مرزبانی استان، مدیران کل راه آهن شمالشرق 2 و حمل و نقل جاده ای، امامان جمعه و جماعات و فرمانداران شهرهای مرزی استان در محل نقطه صفر مرزی انجام پذیرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا در این مراسم گفت: ما وظیفه داریم برای توسعه کشور و آسایش و امنیت مردم تلاش کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به امنیت و سابقه حوزه مرزی شمالی (مرز اینچه‌برون ) افزود: این مرز از سابقه تاریخی برخوردار است و مرزنشینان فهیم و خوبی دارد که عرق ملی بسیار خوبی داشته و نسبت به برخی مناطق شهری از نظر همگرایی با نظام نمره بالایی دارند.

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 گفت: ساختمان پست و کنترل و مراقبت ریلی با زیربنای 200 مترمربع با هدف مراقبت از مرز ریلی و کنترل این مرز و کالاهای ورود و خروج شده و در آینده برای مسافران آغاز شد.

محمد رضا قربانی ادامه داد: اداره کل راه آهن شمال شرق 2 و خطوط ریلی  با حضور روسای سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان راه اندازی که در ابتدا حوزه حمل و نقل ریلی و مراودات بصورت مطلوب نبود ولی کم کم با همکاری مرزبانی، گمرک و دستگاههای زیربط و تلاش و همت وهمکاری مجموعه راه آهن ج.ا.ا وکارکنان این اداره کل شاهد رونق این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: مرزبانی استان گلستان یکی ازاولین ارگان های بود که در راستای هموار نمودن مسائل و مشکلات با اداره کل راه آهن شمال شرق 2 قدم پیش گذاشت.

این مقام مسئول به میزان تناژ بار ، باز سازی خطوط، افزایش میزان حمل و نقل و سرعت قطار ها و نوسازی ناوگان نیز اشاراتی نمود و افزود: در 6 ماه نخست امسال 120 هزار تن بار از خط ریلی اینچه برون استان گلستان حمل و نقل انجام پذیرفت و ما همواره در صدد افزایش میزان حمل و نقل هستیم یکی دیگر از فعالیت‌ها در این مدت این بوده که قطارهای مسافربری درجه 2 و 3 تهران به درجه یک 6 و 4 تختی ارتقاء یافته است.    

محمدرضا قربانی به ترانزیت محموله نفت کوره نیز اشاره و در مورد ورود خط عریض نیز سخنانی بیان نمود وادامه داد: با احداث تقاطع لوزی در این حوزه، بارگیری واردات و صادرات انجام می‌شود و صادرات ما تا 200 هزار تن افزایش خواهد یافت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار