همایش 'کودک و محیط زیست' با شعار 'محیط زیست را احترام بگذاریم' روز سه شنبه با حضور شماری از کودکان و با همکاری دستگاه های اجرایی و انجمن مردمی سبز زاگرس در آموزشگاه نرگس گیلانغرب برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 18 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا مدیر اداره آموزش و پرورش گیلانغرب در سخنانی هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ سازی و نهادینه کردن هرچه بیشتر اهمیت حفظ محیط زیست به ویژه با پر رنگ کردن نقش کودکان در بین خانواده ها با توجه به حجم آتش سوزی های امسال در جنگل های زاگرس بیان کرد.
حشمت الله پارسا افزود: نقش کودکان در توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و سالم نگه داشتن آن بسیار حایز اهمیت است زیرا کودکان آسیب پذیر ترین قشر در بین گروه های سنی در بحث محیط زیست محسوب می شوند.
وی اضافه کرد: تغییر سبک زندگی امروز لازمه اصلی برای تحقق شعار حفظ محیط زیست است و از این رو تلاش برای پاکیزه نگهداشتن طبیعت، آشتی همیشگی با طبیعت، ایجاد تحرک و پویایی بیشتر در میان کودکان به عنوان سرمایه های اصلی جامعه درجهت انتقال آداب رفتار درست با طبیعت، ضرورتی انکار ناپذیر است.
پارسا بیان کرد: امروز بیش از 30 درصد گروه های انسانی کره زمین را کودکان تشکیل می دهند و از این رو باید آموزش های حفظ محیط زیست به این گروه سنی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
در این همایش برنامه های متنوع فرهنگی و هنری برگزار و در پایان این آیین از کودکان فعال در حوزه محیط زیست با اهدای لوح و هدایای تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار