معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس:
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برضرورت تلاش برای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در جامعه، ترویج ورزش را بهترین و کم هزینه ترین روش در این خصوص دانست.
کد خبر: ۳۱۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 19 October 2016
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس باتاکید برضرورت تلاش برای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر درجامعه، ترویج ورزش را بهترین و کم هزینه ترین روش دراین خصوص دانست.

مهندس عبدالقدیر کریمی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس، اظهار داشت: آسیب های اجتماعی به یکی از مهمترین چالش ها و بحران ها در جامعه و این شهرستان تبدیل شده است که همه بایستی برای پیشگیری و کاهش آن تلاش نمایند.

وی گفت: توسعه ورزش های همگانی و فراهم کردن زمینه برای ورزش خانواده ها و بویژه نسل جوان از مهمترین و کم هزینه ترین روش ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که همه مدیران باید به اداره ورزش و جوانان دراین زمینه کمک کنند.

کریمی با اشاره به استقبال خوب مردم و جوانان گنبدکاووس از ورزش، اضافه کرد: وقتی برای تماشای یک مسابقه والیبال یا مسابقات اسب دوانی چهار تا پنج هزار نفر حضور می یابند، این ظرفیت خوبی برای پرکردن مفید اوقات فراغت آنان است.

وی به طرح ورزش های روستایی (روستا قهرمان) نیز اشاره کرد و یادآور شد: بخشداران ظرفیت بسیار خوبی را در روستاها می توانند ایجاد نمایند زیرا این گونه طرح ها با استقبال اهالی روستاها مواجه می شود و اجرای آن باید با جدیت بیشتری پیگیری شود. 

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین اظهار داشت: توجه به ورزش و تقویت آن علاوه بر سلامت جسم و روان، به افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی افراد کمک می کند.

کریمی همچنین استفاده از ظرفیت های فکری و پژوهشی مراکز آموزش عالی را در ارائه راهکارهای علمی و عملی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی مهم دانست و گفت: برای استفاده بهتر از این ظرفیت ها، اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر گنبدکاووس با عضویت استادان دانشگاه های این شهرستان تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: بخشداران با استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها بایستی با برگزاری کلاسهای آموزشی از ورود آسیب های اجتماعی علی الخصوص سوء مصرف مواد مخدر به روستاها جلوگیری نمایند.

فرهاد شیبک، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس نیز با اشاره به تشکیل اتاق فکر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، گفت: از این پس در تدوین دستور کار جلسات شورا و برگزاری کلاس های آموزشی از ظرفیت این اتاق فکر استفاده و از انجام فعالیت های پژوهشی و تحقیقی درحوزه آسیب های اجتماعی حمایت می شود.

سرهنگ محمدعلی عسگری فرمانده انتظامی گنبدکاووس دراین جلسه از کشف 13 کیلوگرم انواع موادمخدر، دستگیری 70 خرده فروش موادمخدر و 38 معتاد طی یک ماه گذشته دراین شهرستان خبر داد. 

دکتر رسول صلاحی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز با اشاره به تشکیل اکیپی متشکل از ادارات مربوطه با هدف نظارت و بازرسی بر عطارهای شهرستان، گفت: پس از بازدید حدود 35 واحد عطاری فعال در گنبدکاووس با 7عطاری متخلف برخورد شد و تعدادی کالای قاچاق از جمله قرصهای ترامادول و کپسولهای غیر مجاز کشف و ضبط گردید.

وی افزود: عطاری ها برای ادامه فعالیت بایستی نسبت به تشکیل اتحادیه صنفی و نیز جذب یک نفرتحصیلکرده طب سنتی در واحد فعالیتی خود اقدام نمایند.

دراین جلسه رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز از صدور مجوز برای احداث کمپ ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان خبر داد و گفت: طی دو ماه آینده، این کمپ راه اندازی می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار