شهردار کرمانشاه به وجود 7 درصد معابر یک‌طرفه در شهر کرمانشاه اشاره کرد، گفت: در هیچکدام از شهر‌ها کشور به اندازه کرمانشاه بریدگی، سرعت‌گیر و آزادی تقاطع‌ها برای پیچیدن در هر سمتی، وجود ندارد.
کد خبر: ۳۱۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 24 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس از کرمانشاه، تغییر در مهندسی ترافیک بلوار جانبازان شهر کرمانشاه در محدوده چهارراه دیزل‌آباد مبنی بر بستن این چهارراه به‌صورت آزمایشی، مشکلات و نارضایتی‌هایی را برای ساکنان حاشیه این منطقه پرتردد به‌دنبال داشته است.

چند وقتی است که در نهمین کلانشهر کشور شهرداری و شورای ترافیک تصمیماتی برای تسهیل عبور، مرور و کاهش ترافیک در نقاط مختلف شهر کرمانشاه گرفته‌اند در این زمینه مدتی است که  برخی خیابان‌های محله 22 بهمن را یک‌طرفه کرده و نزدیک یک‌ماه است که تقاطع دیز‌ل‌آباد این شهر برای روان‌سازی ترافیک بسته شده است.

با توجه به گله‌مندی ساکنان شهرک‌های علوم‌پزشکی، دادگستری و الهیه شهردار کرمانشاه، آرش رضایی شخصاً به میان مردم در این منطقه حاضر شد و در جریان اعتراضات و پیشنهاد‌های مردم قرار گرفت.

شهردار کرمانشاه در این خصوص در میان مردم این منطقه، اظهار داشت: تصمیمات براساس مجموعه ترافیکی در سطح شهر گرفته می‌شود.

آرش رضایی به روش علمی و تخصصی برای حل مسأله ترافیک شهر اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم تصمیمات محلی در معابری که نقش اساسی در شهر دارند بگیریم این روشی علمی و تخصصی برای حل مسأله ترافیک نیست.

به گفته این مسؤول، بلوار جانبازان در شهر کرمانشاه به کمربندی معروف است که در کنار بزرگراه حضرت امام خمینی(ره) در شرق شهر اتصال محلات شمالی و جنوبی شهر در سریع‌ترین زمان ممکن کرده است.

رضایی با بیان اینکه آنچه به‌عنوان سلسله مراتب ترافیک تعریف می‌شود به معنای نزدیک‌ترین و آسان‌ترین راه برای دسترسی نیست، تصریح کرد: در هیچکدام از شهر‌ها کشور به اندازه کرمانشاه بریدگی، سرعت‌گیر و آزادی تقاطع‌ها برای پیچیدن در هر سمتی، وجود ندارد.

وی به وجود 7 درصد معابر یک‌طرفه در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این فرهنگ در شهر کرمانشاه که همه تمایل دارند در جایی حرکت کنند که نزدیک‌ترین دسترسی را داشته باشد موجب شده در این شهر برخلاف میزان تحرک و پویایی اقتصادی شاهد حجم اضافی از ترافیک باشیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف از بسته شدن تقاطع بلوار جانبازان محدوده چهارراه دیزل‌آباد روان‌سازی ترافیک، عبور و مرور کمربندی غربی است.

افشین لرزنگنه ادامه داد: وجود یک تقاطع چراغ‌دار حدفاصل دو تقاطع ایثار(150 متر بالاتر) و الهیه(200 متر پایین‌تر) توجیه ترافیکی ندارد، فقط اتلاف وقت را برای شهروندان به‌دنبال دارد.

به گفته این مسؤول، این تصمیم با مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک شهری صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار